v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۰

24 هزارتن محصول گوجه فرنگی در چابهار برداشت شد


شهرستان بندری چابهار در ساحل دریای عمان دارای شش هزار و 400 هكتار باغات، 12 هزار و 600 هكتار زمین های زراعی آبی ، 10 هزار هكتار دیم و 9 هزار هكتار اراضی به صورت آیش است.

مدیر جهاد كشاورزی چابهار با بیان اینكه بیشترین سطح زیركشت گوجه فرنگی سیستان و بلوچستان در شهرستان چابهار قرار دارد، گفت: كاربرداشت 24 هزار تن محصول گوجه فرنگی در این منطقه پایان یافت. 'دادرحمن بامری' روزسه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: مقدار محصول تولیدی از سطح یك هزار و 200 هكتار زمین های زیر كشت گوجه فرنگی در مقایسه با سال زراعی گذشته تفاوتی نداشته است.

به گفته او، كشت گوجه فرنگی در چابهار معمولا از شهریورماه آغاز و برداشت محصول از دی ماه تا اواسط اردیبهشت ماه انجام می شود.

وی اظهارداشت: گوجه فرنگی تولیدی در چابهار به سبب كیفیت و مرغوبیت، علاوه بر مصرف در سیستان و بلوچستان به شهرهای اصفهان، تهران، مشهد و یزد نیز ارسال می شود.

بامری گفت: كاشت گوجه فرنگی در چابهار در فضای باز و بصورت جوی و پشته است و بیشترین سطح زیركشت آن در بخش های 'پلان، مركزی و دشتیاری' قرار دارد.

وی بیان كرد: 10 درصد جمعیت شهرستان چابهار معادل 25 هزار نفر در بخش كشاورزی مشغول فعالیتند و از این تعداد سه هزار نفر در امر كاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی اشتغال دارند.

بامری افزود: شهرستان بندری چابهار در ساحل دریای عمان دارای شش هزار و 400 هكتار باغات، 12 هزار و 600 هكتار زمین های زراعی آبی ، 10 هزار هكتار دیم و 9 هزار هكتار اراضی به صورت آیش است.

وی گفت: كشاورزان چابهاری سالانه 389 هزارو 667 تن انواع محصولات كشاورزی گرمسیری و غیر گرمسیری را تولید و بوسیله 40 هزار دستگاه كامیون به سراسر كشور ارسال می كنند.



Source: http://www.balochpayam.ir/post/1098


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر