v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۴

جنوب لبنان با پول نفت ایران بازسازی شد


سید حسن نصرالله در سخنرانی جشن حزب‌الله لبنان به مناسبت پایان پروژه بازسازی منطقه ضاحیه «وعد» از کمک‌های مالی جمهوری اسلامی در بازسازی ویرانه‌های جنوب لبنان تشکر کرد؛ این در حالی است که هنوز خرابه‌های خرمشهر بازسازی نشده است.
دبیرکل گروه مسلح حزب‌الله لبنان، اعتراف کرده که خرابه‌های جنوب لبنان که بر اثر جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل به وجود آمد، با پول حکومت ایران بازسازی شده است.
نصرالله گفت: «من قبل از پایان جنگ با برادران ایرانی تماس گرفتم و به آنها گفتم که ما می‌خواهیم ویرانی‌های این جنگ را بسازیم، امام خامنه‌ای نیز با بخشش فراوان با این درخواست تعامل کرد
با این حال نصرالله نگفته است که در این زمینه چه مقدار پول از خامنه‌ای دریافت کرده است.
اعتراف صریح دبیرکل حزب‌الله به دریافت پول از جمهوری اسلامی، در حالی است که پیشتر رهبر جمهوری اسلامی نیز علنا از طرفداری جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان در جنگ سی و سه روزه سخن گفته بود.
خامنه‌ای گفت: «از هرکس با اسرائیل مبارزه کند حمایت می‌کنیم و از اعلام این حمایت، ابایی نداریم. به حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه علیه اسرائیل، کمک کردیم».
بازسازی خرابه‌های جنوب لبنان با پول نفت ایران در حالی است که هنوز خرابه‌هایی از جنگ و ایران و عراق در خوزستان ایران بر جای مانده است.
با این حال رسانه‌های حکومتی در ایران بازسازی لبنان را به سیدحسن نصرالله نسبت می‌دهند و نوشته‌اند: جنوب لبنان را نصرالله ساخت!

Source: http://www.khodnevis.org/persian/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/17937-جنوب-لبنان-با-پول-نفت-ایران-بازسازی-شد.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر