v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۵

یک مخزن فشار در پارچین پنهان شده است!


هیئت نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز(دوشنبه) در وین تشکیل جلسه می دهند و دسترسی به سایت نظامی پارچین اولویت آژانس در این مذاکرات است،خبرگزاری آسوشیتدپرس از وجود یک مخزن انفجاری در این سایت خبر داده است.
سایت ایران گلوبال به نقل از دیپلماسی ایرانی، خبرگزاری آمریکایی این ادعا را بر اساس یک تصویرنگاری رایانه ای مطرح کرده که با استفاده از اطلاعات به دست آمده از داخل سایت پارچین طراحی شده است. یک مقام از یکی از کشور هایی که برنامه های هسته ای ایران را رصد می کنند این تصویر رایانه ای را در اختیار آسوشیتدپرس قرار داده است. هرچند نام این مقام و کشوری که در آن اقامت دارد فاش نشده اما اعلام شده است که این مقام آگاه از کشوری می آید که به شدت منتقد تاکید تهران بر «صلح جویانه بودن» اهداف هسته ای اش است.
به گفته این مقام جمهوری اسلامی ایران در راه ساخت سلاح هسته ای قرار دارد. این در حالی است که رژیم ایران با ترفند های نخ نما انجام آزمایش های تسلیحاتی را تکذیب کرده و در مورد وجود این مخزن انفجاری نیز اظهار نظری نکرده است. به گفته این مقام آگاه تصویر رایانه ای بر اساس «اطلاعات شخصی» طراحی شده است که مخزن را در سایت پارچین مشاهده کرده است. از سوی دیگر یکی از مقامات سابق آژانس بین المللی انرژی این تصویر را دقیق توصیف کرده است. این در حالی است که منابع خبری اعلام کرده اند نمایندگان آژانس در نشست جاری خود با اسران یران بار دیگر درخواست دسترسی به پارچین به منظور مشاهده مخزنی که گفته می شود در یکی از ساختمان ها پنهان شده است را مطرح می کنند.
مساله تصویر رایانه ای از مخزنی در سایت پارچین در حالی مطرح می شود که هفته گذشته موضوع شستشوی ساختمان های پارچین نیز مطرح شده بود. منابع خبری با استناد بر تصاویر ماهواره ای ادعا کردند جریان آبی که از یکی از ساختمان ها خارج می شود نشان می دهد که احتمالن این ساختمان شسته شده است تا شواهد مربوط به آزمایش های هسته ای در آن از بین برود.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری این ادعا را نیز به تمسخر گرفت و انجام چنین اقدامی را تکذیب کرد. مطرح شدن ادعا های مختلف در خصوص سایت پارچین آن هم در آستانه مذاکرات ایران و آژانس، فضای پیچیده تری را بر این گفت و گو ها حاکم کرده است. از سوی دیگر ایران تا کنون در خصوص ارائه مجوز دسترسی به پارچین واکنش مثبتی نشان نداده است و در صورتی که با آن مخالفت کند، احتمال شکست مذاکرات جاری وجود خواهد داشت.
به گمان شماری از تحلیلگران سیاسی ، نشست وین، بوته آزمونی برای ثمربخشی نشست بغداد است که در آن نمایندگان ایران و 6 قدرت جهانی به منظور حل بن بست هسته ای ایران پای میز مذاکره می نشینند. در هر صورت باید منتظر نتیجه نشست امروز در وین باشیم. این گزارش از سوی سایت ایران گلوبال تکمیل خواهد شد.

Source: http://www.iranglobal.info/node/6101

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر