v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۱

اعتراض شدید مراجع تقلید ایران به نمایشگاه کتاب و وزارت ارشاد


آیت الله حسین وحید خراسانی از توزیع کتاب‌هایی که به گفته او زندگی حضرت فاطمه، دختر پیامبر اسلام را به روایت مسلمانان سنی مذهب بیان می‌کند به شدت انتقاد کرد و گفت: "این مملکت وزارت ارشاد ندارد بلکه وزارت اضلال دارد".
آیت الله حسین نوری همدانی نیز گفته است: "طبق خبرهای واصله به ما در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب هایی علیه ولایت و حضرت زهرا توزیع می شود... کتاب هایی در این نمایشگاه وجود دارد که شهادت حضرت زهرا را افسانه معرفی می کند".
بسیاری از روحانیان شیعه معتقدند که حضرت زهرا در اثر صدماتی که در جریان حمله مخالفان همسرش، حضرت علی (امام اول شیعیان) به خانه آنها متحمل شده بود "شهید" شده است.
اما روحانیان سنی عمدتا معتقدند که روایت مذکور از تاریخ نادرست است و دختر پیامبر اسلام به مرگ طبیعی از دنیا رفته است.
آیت الله وحید خراسانی که در سال های اخیر در چند مورد دیگر هم از عملکرد حکومت انتقاد کرده بود، با اشاره به توقیف کتابهای مذهبی حجاج شیعه ایرانی توسط مأموران وهابی عربستان سعودی، گفت: "آنوقت در این بازار کتاب، نمایشگاه کتاب، با این وزارت اظلال، وهابی ها آزادانه کتاب زندگی زهرا به طریق اهل سنت را به شیعیان می فروشند. این ذلت است یا نه؟ عزت وهابیت است یا نه؟ تو که نوکر آن وهابی هستی، که آن وهابی نوکر انگلیس است، تو [که] عامل او هستی چطور دم از ارشاد این امت می زنی؟"
او وزارت ارشاد ایران را "عامل فروش کتب ضاله" توصیف کرد و گفت: "چنین مردمی صلاحیت امام زمان دارد؟" سخنان آقای وحید خراسانی را سایت های شیعه نیوز و شفقنا منتشر کرده اند که اخبار مراجع و محافل شیعه مذهب را پوشش می دهند.
سالگرد حضرت فاطمه تا چند سال پیش، از جمله در دوران رهبری آیت الله روح الله خمینی، به نام "وفات حضرت فاطمه" در تقویم های رسمی ایران ثبت می شد، اما از بیش از یک دهه پیش و در پی فشارهای بعضی از روحانیون سنتی به "شهادت حضرت فاطمه" تغییر یافته و تعطیل عمومی اعلام شده است.
بحث بر سر نحوه مرگ حضرت فاطمه از جمله مسائلی است که عامل اختلاف میان مسلمانان شیعه و مسلمانان سنی تلقی می شود. آیت الله علی خامنه ای، رهبر فعلی جمهوری اسلامی هم مانند آیت الله خمینی، معمولا تلاش می کند از دامن زدن به این اختلافات بپرهیزد
.
Source:http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/05/120509_l10_clerics_criticise_tehran_book_fair.shtml

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر