v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۰

همزمان با بررسی پرونده در دادگاه تجدید نظر / کلینتون مامور بررسی حذف مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی شد


مجاهدین خلق به دنبال این هستند تا وزارت خارجه آمریکا را مجبور سازند تا نام آنها را از لیست مذکور حذف کند.

آمریکا اعلام کرده است هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه مامور شده است تا مسئله حذف سازمان مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی را بررسی کند. دفتر رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تخلیه اردوگاه اشرف در عراق تاکید کرده است 1200 تن از اعضای این سازمان در انتظار انتقال به پایگاه سابق آمریکا در نزدیکی بغداد هستند.

بررسی حذف نام مجاهدین از لیست گروه های تروریستی پس از حدود دو ماه از آغاز تخلیه اردوگاه اشرف صورت می گیرد. دادگاه تجدید نظر آمریکا روز گذشته شکایت وکیلان سازمان مجاهدین خلق در مورد درج نام این تشکل در لیست گروه های تروریستی را بررسی کرد.

مجاهدین خلق به دنبال این هستند تا وزارت خارجه آمریکا را مجبور سازند تا نام آنها را از لیست مذکور حذف کند. رابرت لوب وکیل دولت آمریکا در دادگاه تجدید نظر تاکید کرد هیلاری کلینتون حداکثر تا 60 روز پس از خروج آخرین گروه از مجاهدین از اردوگاه اشرف نظر خود را در مورد این تشکل اعلام خواهد کرد. او تاکید کرد آمریکا به دقت موضوع تغییر منش مجاهدین خلق و توقف فعالیت مسلحانه را بررسی می کند.

کلینتون در فوریه گذشته اعلام کرده بود تخلیه اردوگاه اشرف از اقدامات اساسی برای لغو نام مجاهدین از لیست گروه های تروریستی است. آمریکا از سال 1997 سازمان مجاهدین خلق را درلیست گروه های تروریستی قرار داد.



Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/09/213038.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر