v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۳

مرکز آمار ایران سخنان احمدی نژاد درباره تولید اشتغال را تکذیب کرد


احمدی نژاد ماه گذشته در سفر به بندر عباس گفت در سال 1390، یک میلیون و 600 هزار شغل جدید ایجاد شده است. مرکز آمار ایران اما در گزارش جدید خود گفته که در این سال، تنها 400 هزار شغل ایجاد شده است.
مرکز آمار ایران آمار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور در خصوص شمار مشاغل جدید ایجاد شده در سال 1390 را تکذیب کرد. احمدی نژاد در سخنرانی خود گفته بود: " از 2.5 میلیون شغل وعده داده شده تا به حال ايجاد بيش از يك ميليون و 600 هزار شغل در سال ۹۰ بررسی و مورد تاييد قرار گرفته است و دولت مصمم است برای سال 91 نيز ايجاد 2.5 ميليون شغل ديگر را محقق كند."

اما با وجود ارائه چنین آماری از سوی احمدی‌نژاد ، امروز مرکز آمار ایران با ارائه گزارشی، نرخ بیكاری در سال 90 را 12.3 درصد اعلام کرد. به گزارش سایت اصولگرای "جهان" نتایج گزارش‌های ارائه شده از سوی مركز آمار ایران نشان می‌دهد كه تعداد بیكاران در كشور صرفا از 3.2 میلیون نفر در سال 89به 2.8 میلیون نفر در سال 90 تقلیل یافته است.

از سوی دیگر، عبدالرضا شیخ اسلامی وزیر کار دولت احمدی نژاد در سال جاری اعلام كرده بود: "2.5میلیون شغل در سال گذشته در كشور ایجاد شد و سامانه رصد كه از سوی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است در حال راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده از استان‌های مختلف كشور می‌باشد كه آمار اشتغال پس از این راستی آزمایی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت."


Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/12/213696.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر