v

v

۱۳۹۱/۰۲/۱۹

هم گرایی بین مواضع اولاند و اوباما در باره پرونده هسته ای ایران


کارشناسان بین المللی پیش بینی می کنند که مواضع فرانسوا اولاند- رئیس جمهوری جدید فرانسه، در باره بسیاری از پرونده های بزرگ بین المللی از جمله پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در تطابق و هماهنگی با مواضع آمریکا قرار دارد.

تنها وجه اختلاف بنظر آنان، می تواند موضوع هماهنگی درتاریخ خروج نیروهای این دوکشور از افغانستان باشد. فرانسوا اولاند رسماً در ١٥ ماه مه مسئولیت ریاست جمهوری فرانسه را به عهده خواهد گرفت و اکثر اوقات وی در نخستین هفته زمامداریش در خاک آمریکا خواهد گذشت. او از ١٨ تا ٢١ ماه مه جاری در در دواجلاس G8 و ناتو به ترتیب در کمپ دیوید وشیکاگو شرکت خواهد کرد.

برخی از کارشناسان روابط خارجی آمریکا در مؤسسه "بروکینگز" واشنگتن اعتقاد دارند که باراک اوباما بیشتر بر روی پروند ه هایی متمرکز شده که شانس انتخاب مجدد وی را در ٦ نوامبر آینده افزایش می دهند. به نظر آنان پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و موضوع بحران مالی و اقتصادی در منطقه یورو در این چارچوب قرار می گیرند.

در باره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، فرانسوا اولاند قبلاً گفته است که موضع فرانسه در این خصوص تداوم در قاطعیت می باشد.

Source: http://www.persian.rfi.fr


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر