v

v

۱۳۹۱/۰۲/۱۹

به دلیل تحریم های بین المللی / ایران قبول کرد نفت خود را بر اساس واحد پول چین بفروشد


ارزش واحد پول ایران در پی تحریم ها در مقابل دلار و دیگر ارزهای خارجی به شدت کاهش یافته است.
روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز از موافقت ایران با فروش نفت خود به چین بر اساس واحد پول این کشور " یوآن " خبر داد.
این اقدام برای دور زدن تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران صورت می گیرد. ایران قرار است در مقابل فروش نفت به چین از این کشور مواد غذایی و برخی محصولات دیگر وارد کند.

ارزش واحد پول ایران در پی تحریم ها در مقابل دلار و دیگر ارزهای خارجی به شدت کاهش یافته است.فاینشنال تایمز تاکید کرد معاملات نفتی دو کشور به واسطه شرکت " سینوبیک " و " زهاو های" صورت می گیرد. و ارزش این معاملات سالانه به 20 الی 30 میلیارد دلار می رسد.

این منبع افزود ایران به دلیل تحریم ها زیان های زیادی متحمل شده است و برای فروش نفت خود در بازارهای جهانی با مشکل روبه رو است.
یک مدیر امور مالی در دبی به فاینشنال تایمز گفته است بحران اقتصادی باعث شده است بازار تجارت از غرب به شرق منتقل شود و تحریم های آمریکا علیه ایران به سود بازارهای شرقی خواهد بود.
ایالات متحده آمریکا پیش از این شرکت " زهاوهای " را به دلیل نقض تحریم های بین المللی علیه ایران تحریم کرده بود.پیش از این هند نیز توانست واحد پول خود " روپیه " را به عنوان واحد خرید نفت از ایران بر این کشور تحمیل کند.

فروش نفت بر اساس واحد پول کشورهایی که از ایران نفت می خرند از چند ماه پیش آغاز شد.
ایران 21% از نیاز نفتی چین را تامین می کند و " سینوبیک " شرکت چینی وارد کننده نفت از ایران در مارس گذشته خواستار بازنگری در قراردادهای خود با ایران شده بودند.

هر چند که جزئیات گفتگوهای دو طرف منتشر نشده است اما در ماه های ژانویه و فوریه گذشته چین واردات نفت خود از ایران را کاهش داد.
Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/08/212897.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر