v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۸

جزئیات خرید لوله‌ گاز دست دوم از آلمان


هم اکنون بسیاری از کارخانجات لوله سازی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی یا تعطیل شده‌اند و یا در آستانه تعطیل قرار گرفته اند.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اقدام یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت در خریداری لوله‌های گاز ترش از آلمان، از فراخوان مسئولان این وزارتخانه به مجلس به برای پاسخگویی در این باره خبرداد.
نادر قاضی پور در گفتگو با مهر درخصوص واردات لوله های گاز اظهارداشت: با توجه به اینکه ایران ۱۷ سال سابقه تولید لوله های گاز ترش را دارد اما متاسفانه یکی از زیرمجموعه های وزارت نفت اقدام به واردات این لوله ها آنهم به صورت دست دوم کرده است!

وی درعین حال تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از کارخانجات لوله سازی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی یا تعطیل شده‌اند و یا در آستانه تعطیل قرار گرفته اند.
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس نهم با یادآوری اینکه ظرف دو سال گذشته ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گاز دست دوم از آلمان خریداری و به کشور وارد شده است، گفت: این شرکت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هم قرارداد خرید ۵۰۰ کیلومتر لوله های گاز ترش با آلمان منعقد کرده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته درجریان بازدید فراکسیون دانشگاهیان مجلس از عسلویه با چشمان خودم دیدم که لوله های گاز ترش دست دوم، کهنه و ترک برداشته شده را که از آلمان به کشور وارد کرده بودند، از کشتی ها بارگیری می کردند!
قاضی پور با اعلام اینکه این موضوع را در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار خواهیم داد تا ابعاد آن بررسی شود، از فراخوان مسئولان دست اندرکار به مجلس برای پاسخگویی خبر داد.

پیش از این، مصطفی کشکولی معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه یک متر لوله هم از خارج کشور وارد نشده است، از خرید لوله های انباری سازندگان داخلی در تمامی پروژه‌های صنعت گاز خبر داده بود.

Source: http://baztab.net/fa/news/9373/%d8%ac%d8%b2%d8%a6%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87%e2%80%8c-%da%af%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر