v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۵

شعار علیه حسن خمینی و احمدی‌نژاد در سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی


در سال ۱۳۸۹ نیز حسن خمینی، پس از محمود احمدی‌نژاد در بهشت‌زهرا سخنرانی کرد که با شعارهای تند طرفداران دولت و آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شد. در آن هنگام، آیت‌الله خامنه‌ای دقایقی بعد تصریح کرد که ملاک حال فعلی افراد است. وی حتی گفت برخی از همراهان آیت‌الله خمینی در پاریس اعدام شدند. در آن روزها علی مطهری احمدی‌نژاد را متهم کرد به طور برنامه‌ریزی شده سخنرانی خود را طولانی کرد که وقتی برای حسن خمینی باقی نماند.
خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که امسال نیز مانند سال ۸۹، در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی عده‌ای علیه حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، شعار داده‌اند.
خبرگزاری  ایسنا گزارش داده است که هنگام سخنرانی حسن خمینی،  جمعی از حاضران شعار «مرگ بر ضد ولایت  فقیه»، «ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» سر دادند که چندین بار باعث قطع شدن سخنان وی شد.

خبرگزاری مهر نیز گزارش داده که حسن خمینی پیش از آیت‌الله خامنه‌ای در بهشت‌زهرا سخنرانی کرد و عده‌ای در طول سخنرانی وی مدام شعار سر می‌دادند اما حسن خمینی بدون توجه به این شعارها سخنرانی خود را به اتمام رساند.
حسن خمینی، به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ مغضوب طیفی از اصولگرایان و طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای واقع شد. وی که دارای مناسبات حسنه‌ای با اصلاح‌طلبان است، در بحبوحه تنش‌های پس از انتخابات با زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنها دیدار می‌کرد.

در سال ۱۳۸۹ نیز حسن خمینی، پس از محمود احمدی‌نژاد در بهشت‌زهرا سخنرانی کرد که با شعارهای تند طرفداران دولت و آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شد. در آن هنگام، آیت‌الله خامنه‌ای   دقایقی بعد تصریح کرد که ملاک حال فعلی افراد است. وی حتی گفت برخی از همراهان آیت‌الله خمینی در پاریس اعدام شدند. در آن روزها علی مطهری احمدی‌نژاد را متهم کرد به طور برنامه‌ریزی شده سخنرانی خود را طولانی کرد که وقتی برای حسن خمینی باقی نماند.
در شب عاشورای سال ۱۳۸۸ حتی عده‌ای از طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه جماران حمله کردند و سخنرانی محمد خاتمی را به هم زدند.

اکنون پس از گذشت دو سال از آن تاریخ، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور هم از این شعارها و در همان تریبون بی‌نصیب نماند. خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند شنبه شب عده‌ای هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، شعار  سرداده‌اند. خبرآنلاین گزارش کرده است که سخنرانی محمود احمدی‌نژاد با دو ساعت تاخیر از سیما پخش شد. برپایه این گزارش در تصاویری که از  سیما پخش شد، شخصی پلاکاردی با عنوان «خادم مردم، خدا قوت» در دست داشت و فرد دیگری تلاش می‌کرد که این پلاکارد را به زیر بکشد.

خبرآنلاین می‌نویسد محمود احمدی‌نژاد در طول سخنرانی‌اش بارها اشاراتی با دستانش داشت و مشخص نبود به چه کسی اشاره دارد. محمود احمدی‌نژاد در این سخنرانی همانند سال گذشته گفت: «مخلص شما هم هستم، دو سه دقیقه دیگر می‌رسم و بعد نوبت شماست.»
برپایه این گزارش جملات محمود احمدی‌نژاد تمام نشده بود که بار دیگر فریادهای حاضران بلند شد که شعار می‌دادند «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» و شعارها آنقدر تکرار شد که صداوسیما صدای محیط را قطع کرد به گونه‌ای که فقط صدای احمدی‌نژاد از سیما پخش می‌شد.

Source: http://www.radiofarda.com/content/f8-hasan-Khomeini-and-his-ememies/24602482.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر