v

v

۱۳۹۱/۰۳/۳۰

سه فرزند یک خانواده عرب اهوازی اعدام شدند : عباس، طه و عبدالرحمان حیدری


دستگاههای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در طی سالهای گدشته حمله وسیعی بر ضد فعالان حقوق بشری، مدنی و دگر اندیشان عرب آغاز کرده است.
عباس حیدریان معروف به جاسم ، جمشید حیدریان معروف به طه ، عبد الرحمن حیدریان معروف به ناصر، سه برادر اعدام شده هستند. چندی پیش سازمان بین المللی حقوق بشر چون هیومن رایتس واچ و امنستی اینترنشنال و پارلمان اتحادیه
بعد از هشدارهای مکرر مجامع بین اللملی در مورد احتمال اعدام سه عرب اهوازی، امروز خبر امد که این جوانان عرب بدست رژیم امنیتی و دیکتاتوری ایران اعدام شدند، حال با اعدام این سه جوان، بنام های عباس،جمشید و عبدالرحمن حیدری، اینده دو جوان دیگر بنام های علی نعامی و امیر معاوی در پرده ایی از ابهام فرو رفت و ترس از اعدام این دو جوان دیگر به اتهامات واهی جنایی و امنیتی که دستگاه امنیتی ایران متوجه فعالین مدنی و حقوق بشری میکند، در پرده ایی از ابهام فرو رفت.
بعد از ظهر امروز دوشنبه 18.6.2012 یک مامور نهاد امنیتی قضایی در اهواز ضمن تماس با خانواده حیدریان اعدام سه تن از فرزندان آن خانواده را با آنان اطلاع داد.
عباس حیدریان معروف به جاسم ، جمشید حیدریان معروف به طه ، عبد الرحمن حیدریان معروف به ناصر، سه برادر اعدام شده هستند. چندی پیش سازمان بین المللی حقوق بشر چون هیومن رایتس واچ و امنستی اینترنشنال و پارلمان اتحادیه اروپا وچندین نهاد حقوقی بین الملی با انتشار بیانیه هایی از جمهوری اسلامی خواستند حکم اعدام جوانان عرب را متوقف سازد.
علی نعامی و امیر معاوی دو زندانی دیگر هستند که در چارچوب یک پرونده به همراه سه فرد یاد شده بیش از یک سال است در بازداشت به سر می برند. با اعلام خبر اعدام برادران حیدریان و ایجاد خشم مردمی در اهواز، سایر مردم از سرنوشت دو زندانی دیگر( علی نعامی و امیر معاوی) اعلام نگرانی کردند.
دستگاههای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در طی سالهای گدشته حمله وسیعی بر ضد فعالان حقوق بشری، مدنی و دگر اندیشان عرب آغاز کرده است.
فعالان عرب بر این عقیده هستند که نیروهای امنیتی همواره نیروهای سیاسی عرب را به جرم های جنایی و مواد مخدر متهم می سازد.هدف از این نوع اتهامات به فعالان عرب اهوازی جهت کاهش فشار های بین المللی بر ضد دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقص فاحش حقوق بشر در ایران و بخصوص اقلیم اهواز است است.

Source: http://iranfederal.org/fa/?p=2227

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر