v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۹

پاکستان دست پیش میگیرد که پس نیفتد!


پاکستانی که بیش از بیست سال مهد پرورش تروریزم بوده و طالبان و القاعده را سالها بر گرده مردم کشور ما تحمیل نموده، حال مدعی شده که افغانستان از جدایی طلبان بلوچ پاکستان حمایت می کند تا بر علیه دولت اسلام آباد اقدام نمایند!
به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دولت پاکستان در یک اقدام عجیب و غریب، دولت افغانستان را به حمایت از تروریزم متهم کرد.
مقام های نظامی پاکستان مدعی شده اند که کمپهای آموزشی بلوچ های جدایی طلب در خاک افغانستان وجود دارد و دولت افغانستان برای مسدود کردن این مراکز آموزشی هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
یک قوماندان نیروهای سرحدی بلوچستان پاکستان به تازگی گفته است که هم اکنون حدود 30 کمپ آموزشی جدایی طلبان بلوچ در افغانستان موجود می باشد که موجودیت این کمپ ها باعث دامن زدن ناامنی ها در پاکستان به خصوص بلوچستان شده است.
این ادعای مقامات پاکستان به حدی خنده آور است که حد ندارد. پاکستانی که بیش از بیست سال مهد پرورش تروریزم بوده و طالبان و القاعده را سالها بر گرده مردم کشور ما تحمیل نموده، حال مدعی شده که افغانستان از جدایی طلبان بلوچ پاکستان حمایت می کند تا بر علیه دولت اسلام آباد اقدام نمایند!
هرچند ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان این اظهارات را نادرست خوانده و اعلام کرده که هیچگاه به فعالیت چنین کمپ های آموزشی و تروریستی در افغانستان اجازه داده نمی شود، اما باید چند مطلب را هم به برادران پاکستانی رئیس جمهور کرزی مدعی شویم.
اول اینکه اگر واقعا این ادعای پاکستانی ها صحیح است و آنها آدرس این کمپ ها را می دانند، چرا آدرس آن را به حکومت افغانستان نمی دهند؟ اگر آنها این قدر دقیق هستند که تعداد این کمپها را هم می دانند، آدرس این مراکز به حکومت افغانستان هم بدهند تا ببینند دولت کابل چگونه برای علیه این کمپهای تروریستی واکنش نشان خواهد داد.
چرا که هر زمانی که حکومت افغانستان مدعی شده که مخالفان مسلح افغانستان در پاکستان به سر می برند، تمام آدرس ها و تفصیلات در خصوص این مساله را با پاکستان در میان گذاشته است. اما اکنون پاکستانی ها فقط ادعا می کنند و می گویند که نیروهای بین المللی هم از این موضوع آگاهند، ولی هیچ دلیلی برای اثبات مدعاهایشان نمی آورند.
به عقیده کارشناسان مسائل سیاسی، این ادعای پاکستان مربوط به وضعیت داخلی آن کشور می باشد به نحوی که اسلام آباد از این طریق تلاش می کند تا اذهان عامه را منحرف سازد.
با این توضیح که مقامات اسلام آباد قصد دارند ماموریت جامعه جهانی و دوستی دولت افغانستان با پاکستان را زیر سوال ببرند و اینگونه تظاهر کنند که گویا جامعه جهانی و دولت افغانستان علیه پاکستان توطئه می کند. دولت پاکستان از جانب مردم خود تحت فشار است و نمی تواند پاسخگوی بحران عمیق به وجود در کشورشان باشند، لذا سعی می کند بدین طریق ذهنیت عامه را منحرف سازد.
به هر حال این اولین بار نیست که پاکستانیها، افغانستان را حامی مخالفین مسلح می دانند. آنها پیش از این نیز قونسلگری هند در افغانستان را در دامن زدن ناامنی ها در آن کشور متهم کرده بودند، اما شواهدی را در آن زمینه هم ارایه نکردند.
آنچه مسلم است اینکه پاکستانیها دست پیش گرفته اند تا پس نیفتند. زیرا آنها هنوز هیچ پاسخی درباره حضور بن لادن در کشورشان نداده اند. آنها مدتهاست که مدارک موجود درباره حضور تروریزم بین المللی در کشورشان را مشاهده می کنند، ولی هیچ اقدامی انجام نمی دهند.
حال با این سیاه بازی ها قصد دارند تا بگویند که اگر افغانستان از جانب مخالفان مسلح موجود در پاکستان، رنج می برد، پاکستان هم همین وضعیت مشابه را دارد و مخالفان اسلام اباد در ولایات غربی افغانستان آموزش می بینند.


Source: http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=36877

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر