v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۹

مخالفت وزیران امورخارجۀ فرانسه و آمریکا با حضور ایران در کنفرانسی بین المللی برای سوریه


لوران فابیوس"، وزیر امورخارجۀ فرانسه، امروز گفت جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در یک کنفرانس بین المللی در مورد سوریه جائی ندارد. خانم هیلاری کلینتون- وزیر امورخارجۀ آمریکا- نیز در این ارتباط گفت دشوار می توان تصور کرد که کشوری که رژیم بشار اسد را در حمله و یورش به مردم این کشور یاری داده و این حملات را هماهنگ می کند به شرکت در چنین کنفرانسی دعوت کرد.
"لوران فابیوس"،وزیر امورخارجۀ فرانسه، امروز گفت جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در یک کنفرانس بین المللی در مورد سوریه جائی ندارد.
وزیر امورخارجۀ فرانسه در پاسخ به پرسشی در مورد نظرش در ارتباط با پیشنهاد روسیه مبنی بر برگزاری کنفرانسی بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه گفت ایران به هیچ وجه نباید به چنین کنفرانسی دعوت شود چرا که اولاً حضور ایران مغایر اعمال فشار بیشتر بر سوریه خواهد بود و ثانیاً دعوت از ایران برای شرکت در چنین کنفرانسی بر مذاکرات هسته ای میان جامعۀ بین المللی و ایران نیز اثر خواهد گذارد.
"لوران فابیوس" افزود چنین چیزی مطلوب نیست.
سرگئی لاورف، وزیر امورخارجۀ روسیه، دیروز در پکن پیشنهاد کرد برای پایان دادن به بحران در سوریه کنفرانسی بین الملل با حضور کشورها و سازمان های بین المللی که دارای نفوذی واقعی در سوریه هستند تشکیل شود.
لاورف از ترکیه، ایران، اتحادیۀ عرب، اتحادیۀ اروپا و اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل برای شرکت در این کنفرانس نام برد.
از نظر وزیر امورخارجۀ روسیه هدف برگزاری چنین کنفرانسی که در وهلۀ نخست بدون حضور سوریه برگزار خواهد شد حصول توافق برای پی گیری "روشن و صادقانۀ" طرح شش ماده ای کوفی عنان خواهد بود.
پس از مطرح شدن این پیشنهاد، خانم هیلاری کلینتون- وزیر امورخارجۀ آمریکا- نیز با دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این کنفرانس مخالفت کرده و از جمله گفت دشوار می توان تصور کرد که کشوری که رژیم بشار اسد را در حمله و یورش به مردم این کشور یاری داده و این حملات را هماهنگ می کند به شرکت در چنین کنفرانسی دعوت کرد.
Source: http://www.persian.rfi.fr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر