v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۴

بهمن احمدی امویی با دستبند و پابند به زندان رجایی شهر منتقل شد


دنبال حمله شب گذشته نیروهای امنیتی به بند 350 زندان اوین و انتقال شش تن از زندانیان به سلولهای انفرادی بند 209 این زندان، بنا بر اخبار دریافتی به خبرنگار ادوار نیوز نیمه شب گذشته بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی از سلول انفرادی 209 به زندان رجایی شهر منتقل شده است.
بنا بر این گزارش بهمن احمدی امویی، ساعت یک نیمه شب با وضعیت نامناسبی با دمپایی، زیرپیراهن، پیژامه و دست بند و پابند به قرنطینه رجایی شهر کرج و بامداد امروز نیز به بند زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر منتقل شد. گفته می شود که بهمن احمدی امویی به هنگام ورود توسط ماموران زندان رجایی شهر با توهین و بی احترامی، برهنه و تفتیش شده است.
لازم به ذکر است که شماری از زندانيان سياسی مستقر در بند ۳۵۰ زندان اوين که شب گذشته قصد داشتند در سال‌روز اعتراضات مردمی به نتايج انتخابات بحث‌برانگيز ۲۲ خرداد ۸۸ و همچنين در نخستين سالگرد درگذشت هدی صابر، مراسم يادبودی در زندان اوين تدارک ببينند با ممانعت مأموران امنيتی روبه‌رو شده و درگيری نسبی ميان زندانيان سياسی با نيروهای گارد ويژه زندان اوين به‌وجود آمد.
بنابر اين گزارش، به دنبال اين موضوع مأموران امنيتی شش زندانی سياسی بند ۳۵۰ اوين را به سلول‌های انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ منتقل کرده‌اند. بهمن احمدی امويی، سعيد جلالی‌فر، سعيد متين‌پور، آرش سقر، فرشاد قربان‌پور و جواد عليخانی شش زندانی هستند که گفته می‌شود پس از درگيری با گارد ويژه مستقر در بند ۳۵۰ به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شدهاند.
تنشها در بند ۳۵۰ زندان اوين پس از آن صورت گرفته است که مأموران زندان امروز با قطع‌کردن برق بند ۳۵۰ از برگزاری هرگونه مراسمی در اين بند ممانعت به عمل آوردند و پس از آن‌که تلاش کردند زندانيان را به اجبار به اتاق‌های خود بفرستند، فضای بند متشنج شد و در پی آن نيروهای گارد ويژه در بند ۳۵۰ مستقر و با زندانيان معترض برخورد کرده‌اند.
همچنين بنابر گزارش رسيده به تارنمای "ادوارنيوز"، اين زندانيان سياسی، طی روزهای گذشته به جای شرکت در برنامه آمارگيری، در ساعت هشت بامداد با حضور در محوطه هواخوری بند ۳۵۰ زندان اوين، به خواندن سرودهايی چون "يار دبستانی من" و "ای ايران" و سردادن شعارهايی که در ايام اعتراضات خيابانی جنبش سبز از سوی مردم سر داده شد پرداخته‌اند.
گزارش "ادوار نيوز"همچنين میافزايد: "خبرهای دريافتی حاکی است روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ خرداد ۹۱) تعدادی از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ به‌منظور پاسداشت شهيد هدی صابر دست به روزه سياسی زدند و ضمن آن به نشانه اعتراض به افزايش محدوديت‌ها و اعمال فشارهای روانی از سوی دستگاه قضايی و نهادهای امنيتی بر زندانيان از حضور در سالن ملاقات و ديدار با خانواده‌های خود خودداری کردند."

Source: http://advar-news.biz/article13422.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر