v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ايران قطع اميد کرد


مذاکرات 8 ساعته روز جمعه 8-6-2012 وين که مقدمه اى جديد براى گفتگوهايى جديد بين ايران و کشورهاى 1+5 در مسکو است، به گفته اين مسئول بين المللى بدون تعيين تاريخ جديدى براى از سرگيرى مجدد پايان يافته است.
در پايان مذاکرات ايران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وين، نماینده این آژانس در گفتگوها از حصول نتیجه ابراز ناامیدی کرد.
هرمان ناکارتس، سرپرست بازرسان اين آژانس به خبرنگاران گفت: مذاکرات بى نتيجه و نا اميد کننده بوده است. ايران حرفهاى تکرارى مى زند و مسايل از قبل مطرح شده را پيش مى کشد. حال آنکه قرار بود در اين نشست، امور نهايى مورد بحث و بررسى قرار گيرند. لذا ما در گفتگوهايمان به بن بست رسيديم.
مذاکرات 8 ساعته روز جمعه 8-6-2012 وين که مقدمه اى جديد براى گفتگوهايى جديد بين ايران و کشورهاى 1+5 در مسکو است، به گفته اين مسئول بين المللى بدون تعيين تاريخ جديدى براى از سرگيرى مجدد پايان يافته است.
در همين حال علی‌اصغر سلطانیه نماينده ايران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر از آن داد که کشورش به زمان بيشترى براى بررسى پيشنهادها و نتيجه گيرى از آنها نياز دارد. او مسايل را پيچيده ارزيابى کرد.
ناظران با اين حال اميدوار هستند که گفتگوهاى مستقيم ايران و کشورهاى 1+5 در مسکو در روزهاى 18 و 19 ژوئن (9 الى 10 روز ديگر) بتواند بن بست موجود را بشکند و در شرايط بحرانى جارى مذاکرات را به نتيجه برساند.
گروه مذاکره کننده از سوى آژانس مى گويد که هيچ پيشرفتى در گفتگوهاى جمعه 8 ژوئن ملاحظه نشد و هيچ توافقى حتى بر سر زمان از سرگيرى مذاکرات حاصل نگشت.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پيش از اين اعلام کرده بود که به مواردى مشکوک در مرکز صنايع نظامى پارچين در شرق تهران برخورد کرده است. اين آژانس مى گويد که علايم به دست آمده حکايت از آثار آزمايشهايى اتمى بر روى مواد اورانيوم غنى شده دارند و اين غنى سازى به ميزان حدود 28 در صد انجام شده است. در روزهاى اخير نيز با توجه به تصاوير ماهواره اى گفته شد که ايران به عمليات تخريب و پاکسازى در مرکز پارچين پرداخته است.

بر همين اساس، آژانس از تهران خواست که اجازه دهد بازرسان اين سازمان بين المللى از درون پايگاه پارچين ديدن کنند. ليکن بلافاصله مقامات ايرانى صلاحيت آژانس را زير سوال برده و آن را به انجام اعمال جاسوسى به نفع غرب متهم کردند. تهران همچنين گفت که پارچين يک منطقه نظامى است و ديدار از آن با حفظ اسرار نظامى کشور منافات دارد. علاوه بر اين مسئولان ايرانى گزارشهاى مربوط به پارچين و امثال آن را جعلى و غير قابل قبول مى دانند.

Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/06/09/219589.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر