v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۵

انتشار یک خاطره «خرافه گونه» درباره خمینی


به دنبال ادعای «یا علی» گفتن آیت الله خامنه‌ای به هنگام تولد، این ادعا مطرح شده که آیت الله خمینی پیش از مرگ خواب «حضرت علی» را دیده وامام اول شیعیان در خواب به ناحیه راست بدن «امام» دست کشیده و ناراحتی او را در قبر رفع کرده است.
خبرآنلاین به نقل از آشتیانی در کتاب «برداشت‌هایی از سیره امام خمینی» نوشته است: «حاج احمد آقا چند روز بعد از ارتحال امام از قول مادرشان نقل می‌کرد: حدود یک ماه و نیم قبل از عمل جراحی، حضرت امام خوابی دیدند و آن خواب را برای همسرشان تعریف کردند و متذکر شدند که در زمان حیاتم راضی نیستم برای کسی تعریف کنید.
وی افزود: ایشان خواب دیده بودند که فوت کرده‌اند و حضرت علی ایشان را غسل و کفن کردند و بر ایشان نماز خواندند و سپس حضرت امام را در قبر گذاشتند و از ایشان پرسیدند: «حالا راحت شدید؟» امام فرمودند: «در سمت راستم خشتی است که ناراحتم می‌کند.» در این موضع حضرت علی دستی به ناحیه راست بدن امام کشیدند و ناراحتی امام رفع شد.»

این گونه خاطرات که به خرافه شبیه است، صرفا هدف مقدس نمایی دارد و به هیچ گونه قابل تأیید نیست. برفرص وقوع چنینی خوابی نیز، هیچ ارزشی و اعتباری به آیت الله خمینی اضافه نمی‌شود.
پیشتر نیز درباره آیت الله خامنه‌ای گفته شده بود که وی موقع تولد «یاعلی» گفته است.

Source: http://www.khodnevis.org/persian/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/18219-انتشار-یک-خاطره-«خرافه-گونه»-درباره-خمینی.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر