v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۲

اپوزیسیون سوریه به دخالت های نظامی ایران در سوریه اعتراض کرد


ائتلاف اصلی مخالفان رژیم سوریه در اطلاعیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد تقاضا کرده است که برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اسلحه ایران برای رژیم دمشق، تصمیماتی اتخاذ کند
شورای ملی سوریه که اصلی ترین ائتلاف مخالفان رژیم دمشق است، امروز با انتشار اطلاعیه‌ای جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که در امور داخلی سوریه دخالت می کند و به رژیم این کشور کمک های تسلیحاتی می رساند.
این اطلاعیه از سازمان ملل متحد و نیز اتحادیه عرب درخواست کرده است که درباره کمک های نظامی و امنیتی ایران به رژیم بشار اسد تحقیقاتی انجام دهند. در این بیانیه آمده است که علیرغم جنایاتی که از سوی رژیم سوریه علیه مردم این کشور انجام میگیرد، رژیم حاکم بر ایران مصمم است که از نظر نظامی و امنیتی دمشق را تحت حمایت خود بگیرد.
اطلاعیه نیرو های اپوزیسیون سوریه مدعی شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات نظامی که بقصد سرکوب مخالفان رژیم انجام گرفته است، شرکت میکرده اند. ائتلاف اصلی مخالفان رژیم سوریه در این اطلاعیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد تقاضا کرده است که برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اسلحه ایران برای رژیم دمشق، تصمیماتی اتخاذ کند.
اطلاعیه اپوزیسیون هم چنین ادعا کرده است که ایران «میلیارد ها دلار» از طریق بانک های لبنان و عراق به رژیم سوریه کمک مالی کرده است.

Source: http://www.persian.rfi.fr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر