v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۴

بهره‌برداری بی‌پایان نظام از ۹۶ شهید گمنام


مقام‌های جمهوری اسلامی با گذشت حدود ۲۰ روز از ورود پیکر ۹۶ نفر از قربانیان جنگ عراق علیه ایران که هویت آنها مشخص نیست٬ به بهره‌برداری‌های تبلیغاتی خود از این پیکر‌ها پایان نداده‌اند.
پیکر این ۹۶ نفر روز سوم خرداد وارد ایران شد و با عبور از ۱۲ شهر شوش، دزفول، اندیمشک، پل‌دختر، خرم‌آباد، بروجرد، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان و قم روز ۱۳ خرداد به تهران رسید. طی این ۱۰ روز در تمامی این شهرها برنامه‌های گسترده تبلیغاتی فراوانی تدارک دیده شده بود که اوج این بهره‌برداری‌ روز ۱۳ خرداد در آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران بود.
پس از برگزاری این مرحله٬ پیکر این قربانیان به بهانه «ایام‌ابیض» به جمع معتکفین در ۹۶ مسجد شهر تهران انتقال داده شد تا «آمین‌گوی دعای بندگان صالح خداوند باشند.» پس از پایان این مراسم «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس» اعلام کرده‌ است پیکر این قربانیان را به مرور زمان در شهر‌های مختلف ایران پس از برگزاری مراسم ویژه‌ای دفن خواهد شد.
خبرگزاری فارس گزارش کرده که پیکر ۳۷ نفر از آنها روز ۲۷ خرداد در ۱۵ نقطه ایران از جمله در شهر‌های نطنز٬ اصفهان٬ کرج٬ شهرکرد٬ فیروزکوه٬ هرسین٬ اسلام‌آباد٬ تویسرکان، ملایر، اسدآباد٬ کبودرآهنگ و.... تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. از زمان و مکان دفن پیکر دیگر قربانیانی که از روز سوم خرداد وارد ایران شده‌اند اطلاعی در دست نیست و به نظر می‌رسد مقام‌های جمهوری اسلامی در انتظار فرصتی مناسب برای بهره‌برداری بیشتر از آنها هستند.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست از تشییع پیکر قربانیان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در شهرهای مختلف بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی می‌کنند. آنها معتقدند استفاده از این روش تبلیغاتی منجر به حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ مشروعیت آن می‌شود. در همین زمینه فضل‌الله کفیل٬ فرماندار اصفهان گفته که «تشییع پیکر پاک شهدا از فرصت‌های نادر و طلایی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.»
آقای کفیل افزوده است: «در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باید تشییع پیکر شهدا را جدی گرفته و در اولویت قرار دهیم.» وی با بیان اینکه «اوضاع کنونی فرهنگی و اجتماعی جامعه شرایط قابل قبولی نیست» گفته که «باید از این فرصت‌های فرهنگی ‌مانند تشییع شهدا استفاده کرده و مردم جامعه را به این راه رهنمود کنیم.»

Source: http://www.digarban.com/node/7124

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر