v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۸

لغو امتحانات و ضرب و شتم دانشجویان در پی تجمع اعتراضی در دانشکده نفت اهواز


دانشکده نفت اهواز در روزهای اخیر شاهد تجمع های دانشجویی، اعتصاب غذا و ضرب و شتم دانشجویان به همراه عدم شرکت در امتحانات در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین دانشکده بود.
به گزارش دانشجونیوز، چندی پیش اعضای شورای صنفی دانشکده نفت اهواز به دلیل افزایش محدودیت ها بر دانشجویان توسط مسئولین دانشکده و لغو چند مراسم دانشجویی بدون ارائه هیچ گونه دلیلی، از سمت خود استعفا دادند.

در پی این تصمیم، ٣٠٠ تن از دانشجویان در شب ٢٢ خرداد در جلوی دفتر معاونت دانشجویی دانشکده تجمع کرده و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولین شدند. عدم پاسخگویی آقای موسوی، معاونت دانشجویی، و عکسبرداری وی از دانشجویان موجب شد تا دانشجویان در روزهای بعد نیز به تجمع های اعتراضی خود ادامه دهند. روز ٢٣ خرداد نیز اعتراض دانشجویان ادامه داشته و تعداد دانشجویان تجمع کننده نیز افزایش یافت.


ویدئو تجمع اعتراضی و ضرب و شتم دانشجویان دانشکده نفت اهواز ١
 http://www.youtube.com/watch?v=x-2VPxMiJg0&feature=youtu.be

دانشجویان امتحانات را لغو کردند
پس از بی اعتنایی مسئولین به تجمع های اعتراضی، دانشجویان تصمیم گرفتند تا با عدم شرکت در امتحانات اعتراض های خود را گسترده تر کنند. در روز ٢٤ خرداد، دانشجویان با تجمع مقابل درب سالن امتحانات از برگزاری امتحانات جلوگیری کردند.
رئیس دانشکده در پاسخ به این اقدام با جمع کردن نیروهای حراست و کارکنان دانشکده و تهدید به اخراج آن ها، به جمع دانشجویان حمله کرد و درگیری فیزیکی و ضرب و شتم دانشجویان تا جایی پیش رفت که به ورود آمبولانس به محیط دانشکده انجامید.

پس از این اقدام، حدود ٦٠٠ نفر از دانشجویان با تجمع در محیط دانشکده با سر دادن شعار خواستار برکناری رئیس دانشکده و احقاق حقوق از دست رفته ی خود شدند.
ویدئو تجمع اعتراضی و ضرب و شتم دانشجویان دانشکده نفت اهواز ٢
 http://www.youtube.com/watch?v=iJ-xtbZIuUo&feature=youtu.be

احضار به کمیته انضباطی، قطع اینترنت و لغو امتحانات
پس از ادامه اعتراض های دانشجویی در دانشکده نفت اهواز، مسئولین این دانشکده بیش از ۵٠ تن از دانشجویان را به کمیته انضباطی احضار کردند. همچنین دسترسی دانشجویان به اینترنت قطع و ورود و خروج دانشجویان به دانشکده نیز محدود شد.

علاوه بر این مسئولین برای تحت کنترل درآوردن اعتراض های دانشجویی، کلیه امتحانات دانشکده را نیز لغو کردند.یکی از دانشجویان این دانشکده به دانشجونیوز گفته است که "خواسته ها ی دانشجویان کاملا صنفی بوده اما مسئولان با امنیتی کردن قضیه سعی به انتقام از دانشجویان دارند." لازم به ذکر است که جو دانشکده نفت اهواز هم چنان متشنج است و محدودیت های بسیاری بر دانشجویان مانند قطع اینترنت و محدودیت رفت و آمد اعمال شده است.


 

Source: http://www.daneshjoonews.com/node/7301

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر