v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۹

برنامه سایبری "بازی های المپیک" آمریکا برای تخریب تاسیسات اتمی ایران / جلوگیری از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران يكى از اهداف بود


رسانه های گروهی آمریکا در طی روزهای گذشته از وجود یک برنامه سایبری مخفیانه در کاخ سفید برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران خبر دادند که در دوره ریاست جمهوری جورج بوش آغاز و پس از آن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تكامل و توسعه یافته است
این سلاح ویرانگر پر قدرت که با رمز "بازیهای المپیک" راه اندازى شده است، از دو سال پیش در برنامه هسته ای ایران هرج و مرج به وجود آورده و برنامه اتمى ایران را برای سال ها به تاخیر انداخته است.
بر اساس این گزارش موافقان و مخالفان در باره جوانب مثبت و منفی "جنگ سابیری کثیف" از جمله درباره چگونگی واکنش واشنگتن در صورت روبرو شدن با چنین حملات سايبری به تبادل نظر پرداخته اند.
برخی از کارشناسان حملات سایبری مشترک اسرائیل و آمریکا بر ضد برنامه هسته ای ایران را بزرگترین پیروزی جنگ های نرم افزاری از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون به شمار آورده اند و آن را جنگی مى دانند که بدون نياز به كاربرى نیروها در صحنه کارزار و دادن تلفات انسانى و مادى، بلکه تنها به کمک کامپیوتر ها و کلمات رمزی ویروس دار رخ داده است.
رسانه های غربی با اشاره به اهداف این حمله سایبری گفته اند که از کار انداختن سانتریفوژ بسیار حساس نطنز و نیز جلوگیری از حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران از جمله اهداف "بازی های المپیک" بوده است.
جیمس لویس یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک در این زمینه گفته است که پیش از اقدام به این حمله سایبری، واشنگتن همانند یک حمله نظامی واقعی به بررسی نقاط مثبت و منفی آن پرداخت.

به گفته لویس از جمله نقاط مثبتی که پیش از حمله به آن اشاره شد این بود که در این این گونه حملات ساختمان ها ویران نخواهد شد و زنان به دلیل از دست دادن بستگان خود در خیابان ها فریاد نخواهند زد و یا خلبانان آمریکایی پس از اسارت در خیابان های تهران به نمایش در نخواهند آمد. بنابراین حمله سایبری به معنی داشتن زیان هایی به مراتب کمتر از حمله نظامی واقعی تلقى شد.
اما در مقابل، برخی کارشناسان بین المللی از اقدام آمریکا در استفاده از "جنگ سایبری" بر ضد دشمنان خود در حالی واشنگتن به صراحت دیگر کشورها را تهدید کرده است در صورتی که مورد حمله مشابهی قرار گیرد پاسخ نظامی خواهد داد، اظهار شگفتی کرده اند.

گفتنی است که برخی اعضای کنگره آمریکا درباره دلایل فاش شدن حملات سایبری آمریکا بر ضد ایران خواستار تحقیق شده اند. همچنین در روزهای گذشته دو نماینده جموری خواه و نیز دو نماینده دمکرات با رئیس سازمان اطلاعات ملی این کشور به بررسی این مسئله پرداخته اند.
همچنین برخی از نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا فاش شدن چنین اطلاعاتی را سیاسی و برای نشان دادن موفقیت برنامه های باراک اوباما دانسته اند.
پیتر کینگ یکی از نمایندگان حزب جمهوری خواه گفته به صراحت گفته است که "این اطلاعات به دلیل انتخابات ریاست جمهوری فاش شده است."
این درحالی است که جی کارنی سخنگوی کاخ سفید با رد این اظهارات بیان داشت :" این گفته که فاش شدن اطلاعات برنامه حملات سایبری به دلیل منافع سیاسی بوده است، قابل پذیرش نیست."

Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/06/08/219381.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر