v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۷

نقطه صفر در توسعه بندر چابهار


v نماینده مردم ایرانشهر و سرباز و دلگان و بنت لاشار و فنوج در مجلس نهم اعلام کرد: بندرچابهار به عنوان ساختار توسعه شرق ایران در نظر گرفته شده اما سرعت عمل در گسترش آن وجود ندارد.
 
محمد سعید اربابی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با بیان این‌که استان سیستان و بلوچستان وسیع‌ترین استان کشور است، گفت: فاصله شهرهای جنوبی با مرکز استان فاصله ای در حدود ۷۰۰ کیلومتر را دارد.
نماینده ایرانشهر و سرباز و دلگان و بنت لاشار و فنوج در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر باعث بروز مشکلاتی در ابعاد آموزش و پرورش و
بهداشت شده است . وی با اشاره به مصوبه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، گفت: مراحل استقرار این دانشکده با موانعی مواجه شده که اجرای آن را به تأخیر انداخته است.
نماینده مجلس نهم  با بیان این‌که در ۳ماه اخیر استقبالی از این پروژه نشده است، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیاز به مساعدت وزارت بهداشت و درمان دارد. اربابی متذکر شد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وجود مرزهای آبی و خشکی ظرفیت بالایی برای اشتغال‌ِزایی دارد.
وی تصریح کرد: بندرچابهار به عنوان ساختار توسعه شرق ایران در نظر گرفته شده اما سرعت عمل در توسعه آن وجود ندارد. نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ترانزیت کالا را از بندر چابهار را  کند ارزیابی کرد و گفت: علی رغم اقدامات خوبی که صورت گرفته دلیل این امر پراکندگی و دور بودن استان است.

Source: http://nikshahr.com/post/1396

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر