v

v

۱۳۹۱/۰۵/۳۱

ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت تهران برای سومین سال متوالی


روز شنبه هفته گذشته، مقامات پلیس امنیت ضمن احضار هیأت امنای نمازخانه صادقیه و برخی نمازخانه های دیگر با استناد شفاهی به مصوبه شورای تأمین استان تهران، كه علیرغم درخواست مكرر احضارشدگان تاكنون هیچگاه به صورت مكتوب ارائه نشده است، مراتب ممنوعیت برگزاری نماز را در نمازخانه های سطح شهر ابلاغ نمودند.

پلیس امنیت تهران، برای سومین سال متوالی، مانع از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در نقاط مختلف شهر تهران شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، پلیس امنیت تهران همچون سالهای گذشته از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت تهران ممانعت بعمل آورد.
طبق گزارشهای رسیده به سنی آنلاین پلیس امنیتی تهران، صبح امروز با حضور در نمازخانه های اهل سنت تهران، از ورود نمازگزاران به نمازخانه ها جلوگیری کرد. این در حالی است که اهل سنت تهران از داشتن حتی یک مسجد نیز محروم هستند و مکانهایی که در آن نماز را اقامه می کنند، منازل استیجاری هستند که از آنها به عنوان "نمازخانه" استفاده می کنند.
یکی از مناطقی که اهل سنت تهران در آنجا از منزلی استیجاری به عنوان نمازخانه استفاده می کنند، و نمی توان از آن به عنوان "مسجد" یاد کرد، نمازخانه منطقه "صادقیه" است.
طبق گزارشهای منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی اصلاح از جزئیات این ممانعت تأسف برانگیز؛ روز شنبه هفته گذشته، مقامات پلیس امنیت ضمن احضار هیأت امنای نمازخانه صادقیه و برخی نمازخانه های دیگر با استناد شفاهی به مصوبه شورای تأمین استان تهران، كه علیرغم درخواست مكرر احضارشدگان تاكنون هیچگاه به صورت مكتوب ارائه نشده است، مراتب ممنوعیت برگزاری نماز را در نمازخانه های سطح شهر ابلاغ نمودند.
احضار شدگان ضمن بیان مراتب اعتراض خود، اعلام كردند كه مسأله را از طریق مجمع جهانی تقریب مذاهب، كه اصولا باید حداقل در چنین مواردی نهاد كارشناسی تلقی شود، پیگیری خواهند نمود.
مراتب در جلسه ای با آیت الله اراكی، دبیركل جدیدالانتصاب مجمع تقریب مطرح و از جانب مجمع قول پیگیری داده شد.
روز چهارشنبه گذشته از طرف معاونت امور ایران مجمع تقریب به هیأت امنا اعلام شد كه برگزاری نماز در اماكنی كه نماز جمعه و نماز تراویح برگزار می شده، بلامانع است مشروط به اینكه اقامه نماز منحصر به داخل مكان‏ها باشد و به خیابانهای اطراف منتقل نشود.
بر همین اساس روز جمعه گذشته اطلاع رسانی در خصوص برگزاری نماز صورت گرفت، اما بر خلاف توقع، دیروز شنبه، اكیپی از مسؤولین پلیس امنیت با مراجعه به مكان نمازخانه ها، ضمن اعلام قطعی بودن مصوبه ممنوعیت، بر حضور یگان ممانعت كننده پلیس در ساعات برگزاری نماز عید فطر تأكید ورزیدند، که متأسفانه بامداد امروز- صبح روز عید- یگان یادشده مبادی ورودی نمازخانه ها را از خیابانهای اطراف مسدود نموده، اقدام به متفرق نمودن نمازگزاران كردند.
گفتنی است در برخی منازل مسلمانان اهل سنت تهران موفق شده اند به صورت پنهانی نماز عید فطر را برگزار نمایند.

Source: http://fa.sunnionline.us

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر