v

v

۱۳۹۱/۰۶/۰۲

کارشناس بنیاد اقتصاد کلان: اسرائيل امسال به ایران حمله می‌کند


یک کارشناس بنیاد اقتصاد کلان به کشورهای صنعتی توصیه می‌کند که با خرید نفت‌خام بر ذخایر استراتژیک خود بیافزایند. این کارشناس معتقد است که اسرائيل به‌طور قطع مراکز هسته‌ای ایران را در سال‌جاری بمباران خواهد کرد.
ایگاه‌های اینترنتی دو روزنامه معتبر هندلزبلات و ولت در آلمان، به‌نقل از دیوید گلدمن نویسنده و کارشناس بنیاد اقتصاد کلان (ال ال سی) نوشته‌اند که انگیزه‌های اسرائيل برای حمله به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته بیش‌تر شده است. گلدمن با اشاره به این نکته که تنش میان اسرائيل و مصر بر سر مناسبات قاهره با تهران اوج گرفته است، از کشورهای صنعتی خواسته که با خرید نفت‌خام بر ذخایر استراتژیک خود بیافزایند.

سیر صعودی بهای نفت

گلدمن در شرایطی کشورهای صنعتی را به ذخیره نفت توصیه می‌کند که بازار نفت پس از سردی ژوئیه در هفته گذشته داغ شده است. روز چهارشنبه (۲۲ اوت) بهای هر بشکه نفت‌برنت سهمیه اکتبر به ۱۱۴ دلار و ۶۱ سنت و نرخ نفت تکزاس به ۹۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

هندلزبلات نوشته است که چین به‌عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران از وابستگی خود به نفت این کشور کاسته و به‌جای آن از عربستان سعودی نفت بیشتری می‌خرد.

کارشناس اقتصاد کلان، در حالی حمله اسرائيل به مراکز اتمی ایران را در سال جاری میلادی قطعی ارزیابی می‌کند که تهدیدها میان ایران و اسرائيل نیز تشدید شده است.
هفته گذشته، روزنامه‌های اسرائيلی نوشتند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائيل طرح حمله به مراکز هسته‌ای ایران را تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دست بررسی دارند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود. بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی چپ اسرائيل تهدیدهای نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائيل را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

واکنش ایران به تهدیدهای اسرائيل

روز چهارشنبه این هفته علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیئت دولت به خبرنگاران گفت که ایران تهدیدهای اسرائيل را جدی می‌گیرد. این نخستین بار است که یک عضو هیئت دولت ایران از جدی بودن تهدیدهای اسرائیل سخن می‌گوید. صالحی در عین‌حال تاکید کرد که اسرائيل در جایگاهی نیست که بخواهد تهدیداتش را عملی کند.

همزمان با صالحی سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ تردیدی در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور نشان نخواهند داد.

سیمای جمهوری اسلامی ایران هفته‌گذشته خبر از آزمایش موفقیت آمیز نوع تازه‌ای از موشک‌های زمین به‌زمین داد. در روز قدس، رهبر و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اسرائيل را مورد تهدید قرار دادند.
در واکنش به این سخنان بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در کنفرانس غیر متعهدها که به زودی در تهران برپا می‌شود شرکت نخواهد کرد. وی گفت که رهبر مذهبی و رئیس‌جمهور ایران موجودیت اسرائيل را مورد تهدید قرار داده‌اند.
اما روز چهارشنبه (۲۲ اوت/ ۱ شهریور) خبرگزاری ایرنا به نقل از یکی از سخنگویان بان‌کی‌مون نوشت که وی به‌رغم اعتراض اسرائيل در نشست جنبش غیرمتعهدها در تهران حضور خواهد یافت.

Source: http://www.dw.de/dw/article/0,,16185661,00.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر