v

v

۱۳۹۱/۰۵/۳۱

دیدار معاون نتانیاهو با رهبر حزب «شاس» درباره حمله به ایران


شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل طی‌ اظهاراتی حمله این کشور به ایران را امری نادرست تلقی‌ کرد و مدعی شد که اسرائیل نباید بدون آمریکا دست به چنین کاری بزند.
رسانه‌های اسرائیل روز سه‌شنبه، ۳۱ مرداد گزارش کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور جمعه گذشته دو تن‌ از نزدیکان خود را به دیدار با خاخام عوفادیا یوسف، رهبر معنوی حزب مذهبی‌ «شاس» به منظور متقاعد کردن او برای حمله به ایران فرستاده است.
طبق این گزارش‌ها یعکوف آمیدرور، رئیس شورای امنیت اسرائیل به همراه الی ییشای، وزیر کشور و رهبر حزب «شاس» دو فرد فرستاده شده توسط نتانیاهو بودند.
ناظرین سیاسی در اسرائیل بر این باورند که نتانیاهو و ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، پشتیبانی‌ کافی‌ در کابینه امنیتی این کشور برای حمله به ایران را ندارند، و از این جهت برخورداری از حمایت حزب «شاس» اهمیت بسزایی برای آنها دارد.
خاخام عوفادیا یوسف از حزب «شاس» خواسته است که با هر گونه حمله نظامی به ایران بدون شرکت آمریکا مخالفت کنند.
هنوز مشخص نیست که نزدیکان نتانیاهو قادر به متقاعد کردن این رهبر پر نفوذ بوده‌اند یا نه، اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که یک روز بعد از این ملاقات، خاخام یوسف طی‌ یک مراسم مذهبی‌ هفتگی از وجود «افرادی شرور در ایران» که به دنبال «نابود کردن» اسرائیل هستند، صحبت کرد.
در همین حال طبق گزارشی از رادیو ارتش اسرائیل، رهبر حزب اپوزیسیون کادیما، شائول موفاز، طی‌ نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، خواستار توضیح او در رابطه با حمله به ایران شده است.
او در این نامه انتقاد‌آمیز، گوشزد کرده است که تبعات منفی‌ حمله اسرائیل به ایران از مزیت‌های آن بسیار بیشتر است.
به زعم شائول موفاز، حمله یکجانبه اسرائیل قادر به متوقف کردن برنامه هسته ایرانی‌ نخواهد بود، و موجب «تلفات جانی، خسارات داخلی‌، و تنزل جایگاه سیاسی اسرائیل در جهان می‌شود
او همچنین از سیاست نتانیاهو در قبال آمریکا انتقاد کرده و افزوده است که عملیات نظامی اسرائیل علیه ایران قبل از انتخابات آمریکا دخالتی آشکار در سیاست داخلی‌ این کشور به شمار می‌آید.
در همین رابطه، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که نگاه دولت ایالات متحده و اسرائیل به برنامه اتمی ایران متفاوت است و حمله نظامی اسرائیل به ایران تنها فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را به تاخیر خواهند انداخت و نمی‌تواند آن را کاملا نابود کند.
علاوه بر این، شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل طی‌ اظهاراتی حمله این کشور به ایران را امری نادرست تلقی‌ کرد و مدعی شد که اسرائیل نباید بدون آمریکا دست به چنین کاری بزند.
این جملات شیمون پرز، عکس العملی تند از دفتر نخست وزیری را به دنبال داشت که طی‌ پیامی متذکر شدند که پرز «جایگاه خود به عنوان رئیس جمهوری در اسرائیل را فراموش کرده است
همزمان با شدت گرفتن احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در چند هفته گذشته، مقامات ایران نیز به آن واکنش نشان داده‌اند، در همین راستا سه مقام ارشد ایران اوایل هفته، اسرائیل را خطری برای بشریت دانسته و گفته‌اند که این کشور در صورت حمله به ایران پاسخی کوبنده می‌گیرد که به نابودی‌اش منجر خواهد شد.
امروز نیز احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح از بهره برداری ایران از جنگنده‌ها و پهباد‌های جدید سخن گفت.
او در رابطه با تهدید اسرائیل به حمله نظامی علیه ایران گفت: یکی از مسئولان نظامی اسرائیل در مواضعی اعلام کرد اگر به ایران حمله کنیم بلایی سرمان می‌آید که مثل آن بلا را تاکنون ندیده‌ایم، این قدرتی که ما در حوزه دفاعی به آن دست یافته‌ایم به‌خاطر درک و حرکت در مسیر تحولات است.

Source: http://www.mardomak.org/story/72828

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر