v

v

۱۳۹۱/۰۶/۲۵

شکنجه وحشیانه یک زندانی سیاسی بلوچ در زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یکی از زندانیان هموطن بلوچ نردیک به ۱۰ روز است که در سلولهای انفرادی زندان زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی شدید قرار دارد .
زندانی کریم بخش بلی دهی ۴۵ ساله نزدیک به ۱۰ روز است که در سلولهای انفرادی زندان زاهدان توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان و سایر نفرات تحت امر وی تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار دارد.او بدون هیچ دلیلی از بند عمومی به سلولهای انفرادی منتقل شد.
ازطرفی دیگر از زمان انتقال وی به سلولهای انفرادی تا به حال خانواده او امکان داشتن ملاقات و یا تماس تلفنی و اطلاع یافتن از وضعیت او را نداشته اند .

زندانی سیاسی کریم بخش بلی دهی در فروردین ۱۳۸۹ در شهر چابهار دستگیر شد و علیرغم گذشت نزدیک به ۱۸ ماه هنوز در شرایط بلاتکلیفی بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانیان بی دفاع به سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین الملی برای متوقف کردن شکنجه و اعدام در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24شهریور ۱۳۹۱ برابر با 14 سپتامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر