v

v

۱۳۹۱/۰۷/۰۸

نخست وزیر کانادا: شیطان در ایران حکومت می کند



استفان هارپر، نخست وزیر کانادا حمله های لفظی اخیر خود علیه ایران ادامه داده و ایران را کشوری خواند «که شیطان در آن حکومت می کند».
نخست وزیر کانادا روز پنج شنبه ( ٢٧ سپتامبر) از کشورهای جهان خواست «برای منزوی تر کردن ایران اقدامات جدی تری اتخاذ کنند».

استفان هارپر، نخست وزیر کانادا در حالی که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد غایب بود و فرصت سخنرانی در این مجمع جهانی را از دست داد، اما به حمله های لفظی اخیر خود علیه ایران ادامه داده و ایران را کشوری خواند «که شیطان در آن حکومت می کند».

آقای هارپر در سخنرانی به هنگام دریافت «جایزه دولتمرد جهان» از «بنیاد ضمیر»، ایران را کشوری خواند که «به روشنی و بدون هیچگونه تردیدی، خطری جدی را متوجه جهان می کند چرا که (تهران) هم در پی دستیابی به سلاح اتمی است، هم از تروریسم حمایت می کند و هم موجودیت اسراییل را در معرض تهدید قرار داده است

«بنیاد ضمیر» مستقر در نیویورک دلیل اعطای جایزه نخست وزیر کانادا را آن دانسته که استفان هارپر «رهبری مستقل است که به مردم خود احترام می گذارد، و به دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و صلح در خدمت بشریت متعهد است». آرتور اشنایر، خاخام یهودی سرشناس نیویورک «بنیاد ضمیر» را در سال ١٩٦٥ تاسیس کرد تا «آزادی مذهبی، حقوق بشر و مدارا» را ارتقا دهد.

استفان هارپر به حضار این جلسه که هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده نیز در میان آنان حضور داشت، اطمینان بخشید که از جنگ افروزی حمایت نمی کند.

نخست وزیر کانادا خاطرنشان کرد: «اظهارات من به معنای توصیه برای اقدام خاصی نیست و هدف من دشوارتر کردن زندگی مردم ایران که سالهای متمادی است که در رنج و عذاب به سر می برند، نبوده و من به طور قطع حامی جنگ نیستم اما (هدف من) شناساندن شیطان و شرارت واقعی او در جهان است

استفان هارپر پیشینه حقوق بشر در ایران را «دهشتناک و هراس انگیز» خواند و جمهوری اسلامی را رژیمی دانست که «ایدئولوژی واقعاً نحسی» دارد.

وی در اظهارات خود در این مراسم، بر حمایت کشورش از اسراییل بار دیگر تاکید کرد و از دولت های دیگری انتقاد کرد که از سازمان ملل متحد به عنوان «یک اجلاس بین المللی بهره می جویند تا از اسراییل انتقاد کنند».

کانادا اخیراً سفارت جمهوری اسلامی در اتاوا را تعطیل و با فراخواندن دیپلمات های خود از سفارت کانادا در تهران، کلیه مناسبات دیپلماتیک کشورش با ایران را قطع کرده است.

روزنامه کانادایی مونترال گزت گزارش داده است هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده که در جلسه سخنرانی نخست وزیر کانادا حضور داشته، از تصمیم آقای هارپر برای تعطیلی سفارت کانادا در تهران حمایت کرده است.
Source: http://ir.voanews.com/content/iran-harperun/1516722.html





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر