v

v

۱۳۹۱/۱۲/۰۹

یورش شبانه و دستگیری بیش از 10 نفر از نوجوانان اهل تسنن در اهواز + اسامی بازداشت شدگان



فعالان در تبعید : شب گذشته تعدادي از جوانان عرب اهوازی در حين برگزاري جلسه تدريس زبان عربي و تفسير قرآن توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
بنا بر گزارش منابع محلي به " کمپین صلح فعالان در تبعید" , نيروهاي امنیتی با ورود شبانه به منازل دستگيرشدگان ؛ فارتر از قوانین حقوق بشری و بین المللی و حتی قوانین آيين دادرسی مصوب داخلی ایران ؛ اقدام به دستگیری عده ای از جوانان نموده وبدون تفهیم اتهام به بازداشتگاههاي مجهول المکان برده اند

فعالان حقوق بشري اضافه نموده اند كه نيروهاي امنیتی , براي ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين عرب اهواز و در راستای ایجاد فشار و آزار شهروندان اهل تسنن برای چندیمن بار اقدام به یورش و اينگونه بازداشت هاي خودسرانه كرده اند.
گفتنی است اسامی برخی دستگير شدگان اخیر که همگی از جوانان بين ٢٠ و ٢٥ سال می باشند به شرح زیر است:
رضا باوی
سالم براجعة
منصور براجعه
عباس بدوي
امیربدوي
احمد بدوی
محمد مزرعه
ناصر اسدی
احمد حیدری
جاسب عفراوی
ولید مسعودی
خلیل خسرجی
گفتنی است ايران از جمله كشورهاي ناقضان سیستماتیک آزادی مذاهب در جهان نزد سازمان هاي حقوق بشري معرفی شده‌ بود و در اين رابطه چندين بار جمهوري إسلامي را محكوم كرده اند. محدودیت‌های مذهبی و ديني در چندين سال اخير بر مسلمانان اهل تسنن ، صابئين( صبي ها) و مسيحيان در اهواز و شهرهاي حومه آن افزايش يافته و چندين شهروند عرب دستگير و در حال گذراندن محكوميت خود هستند.
كريم دحيمي فعال حقوق بشر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر