v

v

۱۳۹۱/۱۱/۲۲

استمرار نظام در گرو شنیدن انتقادات منتقدان و مخالفان است



مولانا عبدالحمید با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، "احیای روحیه آزدای‏خواهی و آزادی طلبی" را از مهمترین دستاوردهای این انقلاب عنوان کرده، و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران را در گرو "شنیدن انتقادات منتقدان و مخالفان" دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید؛ در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان (20 بهمن 1391) گفت: سی و چهار سال پیش ملت ایران یک‌صدا و متحد خواستار برچیدن بساط استبداد و دیکتاتوری از کشور شدند. خواسته همه ملت ایران در انقلاب بهمن 57 این بود که مردم بر سرنوشت خود حاکم شوند و مقدرات ملت در دست یک نفر نباشد.
مولانا عبدالحمید افزود: انقلاب اسلامی که برای استقرار حاکمیت مردم بر سرنوشت کشور با حمایت اکثریت قاطع مردم ایران به پیروزی رسید، برای ما مایه عزت و بیداری سیاسی و اجتماعی بود. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب احیای روحیه آزادی‏خواهی و آزادی طلبی بود. آزادی‏خواهی مایه صعود و عزت و نشان زندگی ملت‌هاست و بردگی مایه ذلت و ننگ بشریت است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اکنون پس از سی و چهار سال، زمان آن فرا رسیده است که دستاوردها، منافع و مشکلات انقلاب مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند. روزی که در ایران انقلاب شد همه مردم با انقلاب همسو بودند؛ حال بررسی کنیم که آیا همچنان همه مردم با انقلاب همراه هستند یا انقلاب ریزش‌هایی هم داشته است. آیا ما مسبب ریزش و جدایی عده ای از انقلابیون شده‌ایم یا آنان خودشان از انقلاب جدا شده‌اند؟ خواسته‌ها و مطالبات جداشدگان از انقلاب نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. راه بقا و استمرار انقلاب و نظام در این است که باید انتقادات و دیدگاه‌های منتقدان و مخالفان شنیده شود و در صورتی که سخنی غیرمنطقی دارند باید آنان را قانع کنیم و اگر سخنشان درست است باید تن به خواسته های منطقی و معقول بدهیم.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفت: حکومت تک جناحی، تک مذهبی و تک قومی در ایران هرگز جواب نداده است. پایداری نظام اسلامی در گرو همراهی جمهور مردم است.
ایشان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات نباید منحصر به یک جناح باشد بلکه باید انتخاباتی ملی و آزادانه در کشور برگزار شود. منظور از انتخابات آزادانه، برگزاری بدون کنترل‌های لازم قانونی نیست، بلکه مراد آن است که باید در تائید صلاحیت‌ها به قدری سعه‌صدر وجود داشته باشد که همه جناح‌ها، گرایشها و اقوام بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.
مولانا عبدالحمید افزود: البته من امیدی به تائید صلاحیت اهل سنت در انتخابات ندارم، اگر چه این حق اهل سنت است که باید بتوانند در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور داشته و مشارکت نمایند. این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تدوین کنندگان قانون اساسی بود که گفتند رئیس جمهور حتماً باید شیعه باشد. همه ما ملت ایران هستیم و این کشور متعلق به همه اقوام و مذاهب است و نباید تفاوتی بین شیعه و سنی، کرد، فارس، بلوچ و ... وجود داشته باشد. خداوند کسانی را که این اصل نادرست را در قانون اساسی تصویب کردند بیامرزد و آنانی را که هنوز زنده‌اند هدایت بگرداند. این قانون اگر چه قابل اصلاح است اما ما کسی را نمی‌بینیم که اراده ای برای اصلاح آن داشته باشد. با این حال ما می گوییم حداقل از بین برادران شیعه که می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، افرادی را از گرایش‌ها و تفکرات مختلف تائید کنید. اگر افرادی با اتهامی سیاسی در زندان هستند مشکل این افراد را حل کنید و همه ملت را با خود همراه کنید، زیرا دشمنان ما در حال حاضر زیاد شده‌اند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: تحریم‌های فلج کننده و تحریم‌های جدید نفت در برابر غذا و دارو فشار زیادی را بر مردم وارد می‌آورد. وقتی شرایط سختی بر کشور حاکم می‌شود همه جناح‌ها و اقوام از آن رنج می‌برند. پیروزی انقلاب و بیمه شدن آن در برابر فشارهای بین‌المللی و توطئه های استکبار جهانی با تنگ نظری امکان پذیر نیست.
ایشان افزود: خواسته اهل سنت در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان بهترین و وفادارترین مرزداران ایران اسلامی که دست وحدت و محبت به برادران شیعه خود داده‌اند، آن است که تبعیض‌ها باید برطرف شوند. همه ما ایرانی هستیم و از ایران دفاع خواهیم کرد. حقوق یهودیان، مسیحیان، دراویش و سایر اقلیت‌های ایرانی نیز باید رعایت شود.
مولانا عبدالحمید اظهار داشت: در واگذاری مناصب و مسئولیت‌ها و استخدام‌ها همه یکسان نگریسته شوند. خواسته دیگر اهل سنت رعایت آزادی مذهبی و حفظ استقلال مذهبی آنان است. آزادی ساخت مساجد و انجام عبادات دینی برای اهل سنت باید فراهم شود. حقوق اقلیت شیعه در کشورهای اهل سنت باید مراعات شود و رضایت خداوند نیز در این است که اقلیت‌ها تحت ظلم و ستم نباشند. توصیه ما به برادران انقلابی مصری نیز این است که حقوق اقلیت‌ها را رعایت کنند. از دولت عراق نیز می‌خواهیم حق اهل سنت عراق که هفته‌ هاست خواستار حقوق برابر با شیعیان عراق هستند باید رعایت شود. ما هم سربلندی و عزت عراق را می‌خواهیم. حقوق شیعه، سنی و کردها باید تأمین شود و خواسته ها و مطالبات آنان باید مورد توجه قرار گیرد.
ایشان خطاب به نوری مالکی، نخست وزیر عراق گفت: تنها راه برون رفت از بحران کنونی، تشکیل حکومت فراگیری است که همه در آن مشارکت داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امنیت، وحدت و اخوت زمانی تحقق پیدا می‌کند که حقوق همه مردم رعایت شود و نگاه حکومت‌ها به مردم یکسان باشد.
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بازداشت اخیر عده ای از روزنامه نگاران گفت: دستگیری و بازداشت روزنامه نگاران به صلاح نظام اسلامی نیست و بازتاب‌های منفی علیه کشورمان در جهان دارد و ما باید از هر آنچه که به حیثیت کشور و نظام خدشه وارد می‌کند دوری کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه از مردم خواست در راهپیمایی 22 بهمن مشارکت کنند.
مولانا عبدالحمید در پایان با اشاره به شهادت یکی از روحانیون اهل سنت به نام مولوی عبدالله براهویی، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، از مسئولان خواست تا قاتلان این روحانی را دستگیر و مجازات کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر