v

v

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

انتقال یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ به سلولهای انفرادی به مدت ۷ ماه



یکی از دلایل اصلی که او را به سلولهای انفرادی منتقل کرده اند اعتراض وی به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسایی است که علیه زندانیان بکاربرده می شود می باشد
 .
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بیش از ۱ ماه است که یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندانی می باشد.
زندانی سیاسی کریم بخشی ۴۵ ساله بیش از ۱ ماه است که در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان زندانی است و اخیرا به او اطلاع داده شده است که خسروی رئیس زندان زاهدان تصمیم گرفته که او را به به مدت ۶ ماه دیگر در سلولهای انفرادی نگه دارد.معمولا زندانیانی که به سلولهای انفرادی منتقل می شوند حداکثر ۱۰ روز در آنجا نگهداری می شوند. 

او از زندانیان اهل تسنن می باشد که به اتهام ارتباط داشتن با جند الله دستگیر شده است و نزدیک به ۵ سال است که در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد. 

یکی از پاهای این زندانی فلج می باشد و اکثرا در زندان مشغول مطالعات مذهبی اهل تسنن می باشد .یکی از دلایل اصلی که او را به سلولهای انفرادی منتقل کرده اند اعتراض وی به شرایط غیر انسانی و طاقت فرسایی است که علیه زندانیان بکاربرده می شود می باشد. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال این زندانی سیاسی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه برای چندین ماه تنها به دلیل اعتراض به شرایط غیر انسانی و دفاع از اعتقادات مذهبی اش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستارارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع کیفری بین المللی است . 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ برابر با ۳ مارس۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر