v

v

۱۳۹۲/۰۱/۰۴

چابهار؛ مهمترین چهارراه‌ کریدور شمال جنوب بازرگانی جهانی



نماینده چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس، با تاکید بر اهمیت منطقه چابهار به عنوان نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آبهای آزاد، گفت: این منطقه مهمترین چهارراه‌ کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است
 
یعقوب جدگال در گفت‌وگو با خبرنگار انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، در بیان موقعیت جغرافیایی چابهار، گفت: چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی کشور است که در کرانهٔ دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد، از مناطق آزاد بازرگانی ایران است.
نماینده چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار است به گونه ای که این بندر یکی از مهمترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.

جدگال، تصریح کرد: به دلیل اهمیت و موقعیت بی بدیل چابهار، سرمایه گذاری های وسیعی انجام شده که نقش موثری در جذب گردشگر به این منطقه دارد و به دلیل آب و هوای استوایی و گرمسیری به گونه ای که گرمترین نقطه کشور در زمستان وخنک‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است، با استقبال گردشگران مواجه شده است.
وی غار تاریخی معبد بان مسیتی،کوه های تاریخی شهبازبند در روستای تیس، مسجد جامع روستای تیس، گورستان تپه نهادی، قلعه گواتر، قلعه تیس، قلعه انوشیروان، قلعه باتل،قدمگاه خضر در جنوب غربی چابهار در محلی به نام سپوزه و ... را از مهم ترین آثار و بناهای تاریخی چابهار خواند.
وی افزود: تالاب لیپار، انجیر معابد (لور لول)، خلیج گواتر، درختچه حرا، رودخانه باهوکلات، کوههای بدبوم یا مریخی، لاک پشت های سبز، اسکله ماهیگیری ، ساحل صخره ای و ... نیز از جاذبه های طبیعی چابهار است که علاقمندان به طبیعت و بافت ها و گونه های گیاهی خاص و منحصر به فرد را به سوی خود جذب می کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، تصریح کرد: موقعیت استراتژیک این منطقه باعث ایجاد اماکن تفریحی و رفاهی در چابهار شده است به گونه ای که مردم و مسئولان این منطقه در تمام فصول سال به ویژه ایان نوروز آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارند./

Source: http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=222158

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر