v

v

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

شکنجه جوانان اهل سنت كُرد در زندانهای رژیم ایران



تن از جوانان اهل سنت كرد در زندانهاى حكومت ايران زير شكنجه هستند 270  

18 تن از زندانيان نیز بسبب اعتصاب غذاى خشک، خطر مرگ را احساس می کنند.

بنا بر گزارشهاى موثق از داخل زندان رجايى شهر كرج، شمار 170 تن از جوانان اهل سنت كُرد در اين زندان محبوس و 100 تن ديگر در زندانهاى سنندج، اوين، قزل حصار، همدان و ديگر زندانها بدون محاكمه، در زندان بسر می برند. اين افراد عمدتا در فاصله‌ى زمانى سالهاى 88 تا 91 و با حملات شبانه به خانه‌هايشان دستگير شده‌اند.
طبق گزارشهاى رسيده از داخل اين زندان و از زبان يكى از زندانيان كه به خاطر ترس از شكنجه شدن 
 نخواست نامش فاش شود، اتهام تمامى اين زندانيان مشابه و به قرار زير است :

الف) اقدام عليه امنيت كشور
ب) وهابيت و دعوت مردم به توحيد
ج) پخش و تكثير كتب عقيدتى و سى دى هاى دينى و مذهبى

لازم به ذکر است که تمامى اين متهمان، اتهامهاى مذكور در بند الف را رد كرده‌اند. و اذعان می دارند كه در مساجد و خانه هاى خود، درس تجويد قرآن و عقيده‌ اسلامى را برگزار نموده اند.
حكم تعدادى از اين افراد در دادگاه انقلاب به قضاوت قاضى مقيسه با سختگيرانه‌ ترين شيوه‌ و با غير قانونى ترين شكل ممكن صادر شده است. بنا به گفته‌ اين زندانى در جلسه‌ى دادگاه، از داشتن حق وكيل محروم بوده‌اند و حق دفاع از خود را هم نداشته اند و در اعتراض به اين وضعيت با بد رفتارى و فحاشى از سوى قاضى مقيسه و ضرب و شتم مأموران و نگهبانان دادگاه مواجه شدند.
اين زندانى اهل سنت كه صدای ضبط شده ايشان در اختيار ما قرار دارد؛ مى گويد كه ما در زندانها به شدت شكنجه مى شويم و هر بار كه در سوريه و بحرين حادثه‌اى رخ مى دهد شكنجه گران در زندان، ما را مورد اذيت و آزار جسمى و روحى قرار مى دهند.

طبق گفته این زندانی، حكم اعدام 8 تن از زندانيان زندان رجايى شهر كرج صادر شده‌ است و در انتظار اجراى احكام اعدام خود هستند.

تعداد 18 تن از اين زندانيان در اعتراض به اين احكام ظالمانه دست به اعتصاب غذاى خشک زده اند و حال آنها وخيم گزارش شده است. دو نفر از آنها به علت زخم معده دچار خونريزى داخلى شده‌ اند و مسؤلان زندان به سلامت آنها هيچ توجهى ندارند.

در ميان احكام صادر شده حبسهاى 20 سال و 15 سال و كمتر و بيشتر وجود دارد.
اين زندانى اهل سنت از داخل زندان رجايى شهر كرج افزود: در ميان زندانيان و بازداشت شدگان، نوجوانان 14 ساله و 15 ساله هم وجود دارد و يكى از زندانيان به نام كيومرث سنندجى پير مردى 70 ساله است كه فرزندش چند ماه پيش اعدام شده و خود او نيز در زندان به سر می برد.

به گفته يكى ديگر از اين زندانيان كه وى هم باز به خاطر ترس از اينكه مورد شكنجه و اذيت قرار بگيرد نخواست نامش فاش شود، گفت: در ملاقات خانواده‌ زندانيان و خصوصا افرادى كه ملاقات شرعى دارند از همسران اين زندانيان خواسته مى شود كه لباسهاى خود را جهت بازديد بدنى در بياورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر