v

v

۱۳۹۲/۰۱/۱۲

آیا همه ملت ایران پس از 34 سال، هنوز با "جمهوری اسلامی" همراه ‏اند؟



سنى نيوز: مولانا عبدالحمید با اشاره به 12 فروردین و روز "جمهوری اسلامی" با طرح این پرسش که «آیا همه ملت ایران پس از 34 سال، هنوز با "جمهوری اسلامی" همراه ‏اند؟» خواستار توجه بیشتر مسئولین به خواسته های ملت و رفع دغدغه های آنان شد.

به گزارش سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به 12 فروردین که به عنوان "روز جمهوری اسلامی" نامگذاری شده است، این روز را "روزی تاریخی" توصیف کرد و اظهار داشت: ملت ایران به رهبری رهبر فقید انقلاب در 22 بهمن 1357موفق شد که به نظام پادشاهی و استبدادی و حکومت فردی پایان داده و در 12 فروردین با برگزاری همه پرسی به جمهوری اسلامی رأی «آری» بدهند و آن را انتخاب نمایند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: برگزاری همه پرسی جمهوری اسلامی یک تجربه نوین در دنیا بود که ملت ایران، اعم از شیعه و سنی و اقوام و تفکرات مختلف، با این انگیزه که در سرنوشت و مقدرات خویش دخیل باشند و دستورات اسلام را در زندگی خویش پیاده نمایند، با شور و نشاط در این همه پرسی شرکت کردند.

مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون که 34 سال از عمر نظام "جمهوری اسلامی" می گذرد، مسئولین امر بررسی کنند که آیا مردم هنوز هم به همان اندازه در صحنه هستند یا خیر؟ و آیا مردم به خواسته های بر حق خود رسیده اند یا نه؟ آیا همه برادران شیعه که به جمهوری اسلامی رأی داده اند، به خواسته های بر حق خود رسیده اند؟ برادران اهل سنت که به جمهوری اسلامی رأی داده اند و در طول 34 سال عمر انقلاب در تمام صحنه ها حضور داشته اند، آیا به آرزوها و خواسته های قانونی خود نائل شده اند؟ در حالی که جامعه اهل سنت هنوز با دغدغه ها و پریشانی‏های فراوانی مواجه هستند. لذا مسئولین امر باید ببینند که منشأ این مشکلات از کجاست؟

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: مسئولین نظام باید به خواسته ها و انتظارات قانونی اهل سنت توجه کنند. اگر مسئولین به مدیریت وزارتخانه ها و ادارات و نیروهای مسلح کشوری و استانی توجه کنند، مشاهده می کنند که درصد کمی از اهل سنت در این مشاغل به کار گرفته شده اند. لذا با توجه به اینکه اهل سنت جزءلاینفک این کشور بوده و همواره خواهان اخوت و برادری بوده اند، نباید در نظام جمهوری اسلامی برای خود و فرزندانشان آینده ای تاریک را تصور نمایند، بلکه جمهوری اسلامی باید افقی روشن را برای اهل سنت ترسیم کند تا این قشر از ملت ایران با امید به آینده ای روشن، در مسیر تحقق آرمان‏های نظام تلاش کنند.

مردم استان منتظر تحقق وعده های استاندار هستند

مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال در استان اشاره کرد و نکاتی را به مسئولین استانی، به ویژه مدیریت استان، متذکر شد و گفت: با توجه به خشک‏سالی‏های متوالی و از بین رفتن دامداری و کشاورزی، کمبود مراکز تولیدی و کارخانجات در استان و همچنین تحریم‏های اقتصادی مردم استان در زمینه امرار معاش با مشکل جدی مواجه شده اند، و تنها امید آنها برای امرار معاش، تبادل کالا از طریق مرزهای استانی است. اگر مرزها بسته شوند و این تبادل مرزی صورت نگیرد، مردم چگونه امرار معاش کنند؟

ایشان در ادامه خطاب به استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جناب استاندار در ابتدای کار خویش به دو نکته مهم و منطقی انگشت گذاشت؛ اول اینکه "از طریق تعادل در استان، تعامل ایجاد می کنیم"، یعنی از طریق تعادل در استخدام و واگذاری مسئولیت‏ها بین شیعه و سنی، تعامل ایجاد می کنیم. و دوم؛ "مرزهای استان را فعال خواهیم کرد." اما اخیرا کلیه مرزهای استانی بسته شده اند و مردم با مشکل مواجه هستند. و متاسفانه با گذشت 7 ماه، در جابجایی اخیر خبری از "تعادل" و "تعامل" نیست و مردم استان منتظر تحقق وعده های استاندار محترم هستند. با توجه به اینکه ایجاد اشتغال مردمی، یکی از وظایف حاکمیت است، مسئولین باید به فکر این مردم فقیر باشند و با ایجاد اشتغال، مانع اشتغال حرام و ناجایز مردم شوند.

مسئولین ثبت احوال نباید با یک شکایت و گزارشی، تابعیت افراد را لغو کنند

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان خود به دغدغه مردم نسبت به موضوع بررسی تابعیت و هویت افراد از سوی اداره ثبت احوال استان اشاره کرد و گفت: برخی از مردم استان در رابطه با شناسنامه های خویش در ادارۀ ثبت احوال با مشکلاتی مواجه شده و شناسنامه های آنها دچار اشکال شده است.

مولانا عبدالحمید خطاب به مسئولین ثبت احوال خاطرنشان کرد: از آنجایی که سند و هویت انسان به شناسنامه و تابعیت فرد بستگی دارد، مسئولین ثبت احوال نباید با یک شکایت و گزارشی، تابعیت افراد را لغو کنند، زیرا این مسأله مشکلات فراوانی را در پی دارد. لذا مسئولین باید در این زمینه دقت کنند و با توجه و تحقیق کافی به این مسأله مهم و حیاتی رسیدگی نمایند.

ایشان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: البته این دغدغه در رابطه با افرادی است که دارای شناسنامه اصلی هستند، نه کسانی که شناسنامه قلابی دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر