v

v

۱۳۹۲/۰۳/۲۴

اعلام بی طرفی مولوی عبدالحمید در انتخابات ریاست جمهوری

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیامی در شامگاه روز پنجشنبه 14-06-2013 بی طرفی خود را نسبت به کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان سه شرط را برای حمایت از کاندیداها اعلام کرده بود


به گزارش سایت شخصی مولوی عبدالحمید در این پیام آمده است: "از آنجایی که مردم فهیم جامعه اهل سنت ایران، اکثرا به بلوغ سیاسی رسیده و نامزدهایی را که با مطالبات آنها نزدیک هستند تشخیص داده و به آن رأی می دهند، لذا بنده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، به نامزد خاصی اعلام نظر نمی کنم و مردم فهیم به صلاح‏دید خود به کاندیدای اصلح رأی دهند."

پیش از این امام جمعه اهل سنت زاهدان سه شرط را برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری تعیین کرده بود. وی گفته بود که اهل سنت به کاندیدایی رای خواهند داد که قول بدهد آزادی مذهبی آنان را تامین کند، اجازه ساخت مسجد اهل سنت در تهران را تضمین کند و تبعیضهای قومی و مذهبی را در عرصه های مختلف از جمله استخدامها و مدیریت های کشوری و استانی برطرف کند.

ظاهرا هیچ یک از کاندیداها این سه شرط را به طور مشخص نپذیرفته اند.

همچنین گزارشها حاکی از آن است که علیرغم تمایل حسن روحانی به ملاقات حضوری با مولوی عبدالحمید در سفر روز سه شنبه وی به زاهدان، این ملاقات به علت مخالفت برخی از مسئولین استانی ستاد روحانی انجام نشده است.



Source: http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2013/06/14/اعلام-بی-طرفی-مولوی-عبدالحمید-در-انتخابات-ریاست-جمهوری.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر