v

v

۱۳۹۲/۰۸/۰۷

فضای امنیتی شهرستان سراوان یک جوان بلوچ را به کام مرگ کشاند



براساس گزارش گروهی بنام "کمپین فعالعین بلوچ " و به نقل از منابع محلی روز یکشنبه 5 ابان ماه حوالی عصر یک جوان بلوچ در مسیر شهرستان سوران- دهان به ضرب گلوله ماموران امنیتی جان خود را از دست داد
 .
پس از حمله یک گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران

منابع محلی در تماس با العربیه گزارش دادند که پس از کشته شدن 17 مامور هنگ مرزی سراوان ، فضای منطقه به شدت امنیتی شده، و در همین حال یک جوان بلوچ بخاطر توجه نکردن به ایست بازرسی توسط ماموران امنیتی کشته شده است.

یکی از ساکنین منطقه در این مورد به کمپین مذکور گفته است: یک جوان موتور سوار بخاطر نداشتن گواهینامه به ایست ماموران توجه نکرد و به مسیر خود ادامه داد اما ماموران به سمت وی تیر اندازی کرده و جوان مذکور را از پا در آوردند. پس از کشته شدن این جوان مشخص شد که وی مواد غذایی به همراه دارد و از این رو جرم وی را حمل مواد غذایی برای اشرار مسلح ذکر کرده اند.
این منبع محلی به کمپین مذکور گفت: پیش از این حادثه بسیاری از مردم منطقه بدون گواهینامه موتور سواری میکردند و به طرف آنها تیر اندازی نمی شد.
این گونه اقدامات خشونت بار پس از آن افزایش پیدا کرده که 17 مامور هنگ مرزی روز جمعه توسط گروه جیش العدل کشته شدند.
عصر روز جمعه گروهی که خود را "جیش العدل" می نامد به نیروهای مرزبانی ایران در شهرستان سراوان حمله کرد و در گزارش های ضد و نقیض بین 14 تا 18 تن از نیروهای دولتی جمهوری اسلامی را به قتل رساند.
جمهوری اسلامی ایران قتل این پرسنل نظامی را به گروه های معاند و جنایتکار نسبت داد.
به گفته منابع محلی اتهام حمل مواد غذایی برای " جیش العدل" نمی تواند کشته شدن جوانی را در خاک ایران توجیه کند، چون به گفته نیروهای انتظامی ایران، جنگجویان این گروه پس از پایان درگیری به خاک پاکستان گریختند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر