v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۰

گزارش مریدین از احتمال حمله نظامی اسرائیل طرح داوود آماده شده است


خانواده خلبان هایي که معمولا در پایگاه هاي هوایي اسرائیل زندگي مي کنند، در این روزها منزوي شده اند. افسران بدون اینکه توضیح اضافه تري بدهند مي گویند که دلایلش امنیتي است.

جولیو مئوتي، خبرنگار وال استریت جورنال و یدیعوت آهارونت در کتاب تازه اش از "رقص مرگ با دو برنامه اتمي" و "شمارش معکوس براي حمله پیشگیرانه اسرائیل به تاسیسات اتمي ایران" مي نویسد. سفري درباره فکر حمله به ایران که از قله کوه کرن، جایي که رادار اسرائیل به اسم چشمان آبي قرار دارد شروع مي شود و با حرکت به سمت افق در نظنر و فردو و قم و اصفهان، تاسیسات اتمي که ایران زیر سرزمین هاي ایران باستان ساخته است، به پایان مي رسد.

جنگ سي ساله بین ایران و اسرائیل -همانطور که هاوارد نیال فرگوسن، مورخ مشهور آن را توصیف مي کند- در یک روز سرد ماه فوریه در سال 1979 و با بازگشت آیت الله خمیني، "پیامبر خلع سلاح شده"، آغاز شد. و حالا این جنگ رو به پایان است.

با سقوط شاه و انقلاب در ایران همه چیز بین ایران و اسرائیل تغییر کرد. زماني بود که تنها سفارتي که در خاورمیانه ستاره داوود را بر سردر خود داشت، در تهران واقع شده بود. بعد در مساجد نسخه هاي ترجمه شده کتاب یهود ستیز "بزرگان صهیون" با مقدمه یوزف گوبلز، پخش شد.

پوزخندي که دیپلمات هاي ایراني هنگام ترک میز مذاکرات اتمي در استانبول بر لب داشتند، براي اسرائیلي ها آشنا بود. زماني که در سال 2005 احمدي نژاد کنفرانس انکار هولوکاست را برپا کرد، اسرائیل فهمید که روز واقعه دارد نزدیک مي شود.

موشه آرنس، معتقد است که چتر اتمي شیعه به آرامي قدرت بازدارنده اسرائیل را از این کشور مي گیرد. خطر،با توجه به اتفاقاتي که اخیرا افتاده است، این است که دیگر هیچ کس نمي خواهد با اسرائیل شوخي کند. ناتنیاهو، که تصمیم حمله به ایران را بر دوش مي کشد، تجریه هولوکاست را در ذهن دارد. همیشه کسي هست که از یهودیان متنفر باشد به همین دلیل اسرائیل باید به تنهایي از خودش دفاع کند. در مغز نخست وزیر اسرائیل شبح گذشته همچنان مي خواهد به اسرائیل صدمه بزند. زماني که صدام حسین اسرائیل را موشک باران کرد، نتانیاهو با ماسک ضد گاز شیمیایي با سي ان ان گفتگو کرد. ده سال پیش، وقتي که نیروي هوایي اسرائیل مجوز پرواز بر فراز تاسیسات عراق را گرفتند، ایهود باراک چنین عذرخواهي کرد: "متاسفانه براي کساني که در اینجا کشته شدند، دیر رسیدیم."

باراک کسي نیست که به این سادگي ها عذرخواهي کند. به همین دلیل چند ماه پیش، اوباما در آستانه گفتگو با کنگره یهودیان آمریکا گفت که براي اسرائیل دیرتر همیشه دیر است.

مسئولیت مهم نجات تاریخ اسرائیل، و بلکه همه یهودیان، اکنون بر دوش دولت ناتانیاهو است، نتانیاهو، ایهود باراک، افراهیم سنه و موشه یلعون. همین افراد به گفته مئوتي در عملیات نجات انتبه در اوگاندا دست داشتند. زیرا اسرائیل همیشه دشمنانش را هرجا که باشند پیدا مي کند. امروز آنها آماده اند به سمت مراکز اتمي ایران بروند. در عملیات انتبه، شعار معروفشان "هرکه جرات داشته باشد، پیروز است" بود و این شعار فرمانده نتانیاهو بود. هر سال به مناسبت روز یادبود، نخست وزیر بر سر مزار برادرش حاضر مي شود.

براي هر دو برادر این گفته پدرشان بن صیون نتانیاهو ارزش زیادي داشت. پدر آنها به تازگي در سن 102 سالگي فوت کرد. وي محقق بزرگ تفتیش عقاید در اسپانیا بود و براي او هولوکاست هرگز به پایان نرسید. او مي گفت: "یهودیان باید به قدرت نظامي شان اعتماد کنند. اسرائیل باید به حهان نشان بدهد که جهان در مقابل یک تهدید مرگبار چه باید بکند: باید به چشمان خطر خیره شود و تصمیم اش را بگیرد. و این کار را باید زماني انجام بدهد که هنوز امکانش وجود دارد."

یک خط قرمز هولوکاست را از مراکز اتمي شیعیان جدا مي کند. نتانیاهو خودش را آخرین ناجي مي پندارد. نخست وزیر متقاعد شده است که براي جلو انداختن این وقایع به دنیا آمده است. زو ژابوتینسکي، که همه عمرش منشي بن صیون نتانیاهو بود،گفته است که او هولوکاست را پیش بیني کرده بود. حالا نتانیاهو هولوکاست ایران را پیش بیني کرده است و این پرچمدار ارثیه پیشگویي شده است.

همان منطق دیگر هرگز نباید اتفاق بیافتد نیز در رئیس سابق موساد، میر داگان، موج مي زند. از یک سازمان جاسوسي پرقدرت انتظار مي رود که "کارهاي غیر طبیعي" مثل قتل دانشمندان اتمي ایراني سر بزند. داگان براي روحیه دادن به مردانش، عکس پدربزرگش را که در کنار یک افسر اس اس ایستاده بود، نشان داد. وي گفت: "این عکس به شما نشان مي دهد که دولت اسرائیل چگونه باید باشد. من هر کاري که بتوانم انجام مي دهم تا آن حادثه هرگز تکرار نشود."

نام نقشه حمله نام داوود است. آموش گیلاد، اوزی آراد(رئیس سابق موساد)، یاکوف آمیدور(ژنرالي که کلاه کپه بر سر دارد)، یواز هندل (مشاور ناتنیاهو) و موشه آرنس مردان "پروژه داوود" هستند. کساني که براي اولین بار این تئوري را عنوان کردند که ترور در خاورمیانه موثر نیست.

قضاوت در مورد این حمله را از توماس هابس گرفته اند که معتقد است که هر کشوري حق دارد براي دفاع در برابر یک خطر محتمل، دست به حمله بزند و از این حمله دفاع مي کند. شاید به مردان "پروژه داوود" نشود زیاد اعتماد کرد اما فرد کاپلان، در مجله اسلیت در مورد قدرت بازدارنده اسرائیل پرداخته است. در دوران جنگ سرد، آمریکا و شوروي هرگز "دکمه قرمز" را فشار ندادند و دلیل آن امروز مشخص نیست. در آن زمان همه مي دانستند که موشک هاي اتمي کجاست، اما امروز نه. به گفته کلاوس ویتز، همواره بین ایجاد بحران و هدایت تنش اتمي و کنترل کردن آن یک خط قرمز وجود دارد و آن سیاست است. یک فاصله 5هزار مایلي بین مسکو و واشنگتن وجود داشت که به کشور مقابل این تضمین را مي داد که به حمله اتمي پاسخ بدهد. فاصله تهران تا تل آویو 900 مایل است و زمان براي پاسخ دادن 5 دقیقه.

دیوید هوفمان، برنده جایزه پولیتز، در بخشي از کتابش با عنوان "دست مرگ" داستان مردي را تعریف مي کند که در سال 1983، مسئول رادار بود و در رادار موشک قاره پیمایي را مي بیند که به سمت مسکو مي رود. او به مافوق اش دروغ مي گوید و مي گوید که سیستم را دار پیام اشتباه مخابره کرده است زیرا احتمال حمله را صفر مي دانست. اعتماد بین دو ابرقدرت باعث شد که جنگ جهاني سوم اتفاق نیافتد. ایران و اسرائیل بر کدام اعتماد حساب مي کنند؟

روز جمعه 15 آوریل مانور آماده سازي نیروي هوایي اسرائیل از تلویزیون پخش شد. فرماندهان ارتش مي گفتند: "تابستان امسال نه فقط داغ بلکه پرتنش خواهد بود". هیچ فرمان حمله اي زماني که گفتگو هاي اتمي در بغداد در حال انجام است، صادر نمي شود.

مي شود زیاد هم توانایي نیروي هوایي اسرائیل را در هدف قرار دادن تاسیسات اتمي ایران باور نکرد. اگرچه مرکز تحقیقات کوردسمن و توکان از مرکز مطالعات استراتژي بین المللي گزارش داده اند که هواپیماهاي اسرائیل و اف-16 هاي این کشور قادر هستند بدون حمایت آمریکا تاسیسات اتمي مخفي ایران را نشانه بگیرند. شاید دقیقا نتوانند مانند عملیات اوزیراک در عراق عمل کنند. اسرائیل نمي تواند همه برنامه هاي اتمي ایران را متوقف کند اما اگر حمله اي صورت بگیرد ضربات بزرگي به تاسیسات اتمي ایران وارد مي شود. تاسف اوباما، باراک و ناتنیاهو از جزئیات ناچیز این حمله خواهد بود.

ایران در "منطقه امن" قرار گرفته است جایي که خطر یک حمله پیشگیرانه ساعت به ساعت افزایش مي یابد. عنوان مقاله کاپلان "غافلگیري در ماه اکتبر": بهتر است قبل از انتخابات آمریکا، زماني که اوباما نمي تواند خود را بي تفاوت نشان بدهد و رومني مي تواند با انتخاب بین اسرائیل و ایران رئیس جمهور شود، صورت بگیرد.

اگر مذاکرات با شکست مواجه شود، اف-16 ها به پرواز در مي آیند. پاسخ تهران سریع خواهد بود آژیر هاي خطر به صدا درمي آید و همه به پناهگاه ها مي روند. حیفا، تل آویو، رآکتور اتمي دیمونا باید زیر باران بمب شیمیایي حزب الله لبنان و آیت الله ها مقاومت کنند. کابوس اسرائیل، جنگ شیمیایي است، تهدیدي شوم که گویي در سرنوشت یهودیان نوشته شده است.

خانواده خلبان هایي که معمولا در پایگاه هاي هوایي اسرائیل زندگي مي کنند، در این روزها منزوي شده اند. افسران بدون اینکه توضیح اضافه تري بدهند مي گویند که دلایلش امنیتي است.

هر دو طرف کشته خواهند داد، خلبان ها مي گویند تصویري غیر از این ساده لوحانه است. کساني که صحنه را بررسي کرده اند مي گویند که از این جنگ، اسرائیل زنده بیرون خواهد آمد و باقي به تاریخ مي پیوندد. تاریخ جنگي که اگر صورت بگیرد، چشمان بي رحم بي بي ناتنیاهو، واقعگرایي آگاهانه ایهود باراک و تنها یک فرمان در آن بجا مي ماند،"هرگز نباید اتفاق بیافتد".

تحریم ها، حرف هاي اوباما، خوشبیني تئوریسین ها همان طور که محمود احمدي نژاد گفت، " یک مشت کاغذ پاره اند"

مریدین آنلاین، 2 مه





Source: http://www.roozonline.com


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر