v

v

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

بازی جدید احمدی‌نژاد؛ گامی دیگر به سمت خودکامگی


احمدی نژاد در پروژه جدید خود برای بی قانونی و خودکامگی، دقیقا بر نقطه ای دست گذاشته که نقطه ضعف حاکمیت فعلی است
کلمه – گروه سیاسی: بعدازظهر امروز نامه ای از سوی احمدی نژاد خطاب به هاشمی شاهرودی منتشر شد که می توان آن را پروژه ای برای آغاز یک حرکت خزنده از سوی نزدیکان احمدی نژاد برای خودکامگی بیش از پیش ارزیابی کرد.
در این نامه، رئیس دولت دهم مصوبه ی مجلس درباره نظارت بر نمایندگان را که به تایید شورای نگهبان هم رسیده، مغایر با قانون اساسی می خواند و مدعی می شود: مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملکرد نمایندگان به دلیل ایجاد تبعیض بین آحاد مردم و نمایندگان آنها، اعطای درجه ای از مصونیت پارلمانی و تعلیق رسیدگی قضایی، به نمایندگان مجلس و نقض اصل ممنوعیت اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی برای اعمال حق آزادی بیان و رای، مغایر قانون اساسی است.
این مصوبه مدتها قبل در مجلس تصویب شده و پس از رفع ایرادات شورای نگهبان، به تایید نهایی این شورا رسیده بود. اما پس از آنکه احمدی نژاد از ابلاغ آن در مهلت قانونی خودداری کرد، علی لاریجانی رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد و اکنون احمدی نژاد که در تمام مدت طی این روند سکوت کرده بود، این مصوبه مجلس را بهانه ای قرار داده تا وظیفه اجرای قانون اساسی را بهانه ی دخالت در حیطه وظایف شورای نگهبان قرار دهد و خودسرانه این طرح تبدیل شده به قانون را غیرقانونی بخواند.
طرحی که اکنون رئیس دولت تصویب آن را بهانه ای برای یک خروج آشکار از موقعیت قانونی ریاست جمهوری قرار داده، در واقع از ابتدا با اعتراض منتقدان دولت فعلی و رهبران جنبش سبز رو به رو بود و علاوه بر آیت الله العظمی صافی که نتیجه تصویب آن را نقض استقلال نمایندگان و دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت دانسته بود، مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس نیز هشدار داده بود که طرح نظارت بر نمایندگان، به معنای پایان نهاد مجلس در جمهوری اسلامی است.
کروبی این طرح را به معنای بی اثر کردن تمامی سوابق مشروطه در یک صد سال اخیر در ایران و باعث تبدیل نمایندگان به نوکران قدرت خوانده بود و از نمایندگان خواسته بود زیر بار چنین ننگی نروند.
(جهت خواندن ادامه این گزارش، به سایت اینترنتی ذکر شده ذیل مراجعه شود)


Source: http://www.kaleme.com/1391/02/18/klm-100291

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر