v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۰

آیا اسرائیل پائیز حمله می کند؟


جمهوری خواهان آمریکا تماما از حمله اسرائیل به ایران حمایت می کنند در حالیکه دموکرات ها کمتر از اسرائیل حمایت می کنند و تقریبا از حمله نظامی به ایران اصلا پشتیبانی نمی کنند

یکی از تحلیلگرانی که با محافل اسرائیلی ارتباط دارد حدس می زند اسرائیل در پائیز سال جاری حمله پیشگیرانه ای را علیه تاسیسات نظامی ایران به منظور جلوگیری از برنامه هسته ای این کشور انجام خواهد داد. آمون آبراموویچ، تحلیلگر کانال 2 تلویزیون اسرائیل این نتیجه گیری را بر اساس تمایل نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو به انجام زودهنگام انتخابات این کشور انجام داده است.

آبراموویچ همچنین گفت نتنانیاهو در صورت انجام چنین حمله ای نگران نظر رای دهندگان نخواهد بود و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز به دلیل درگیر بودن در مبارزات انتخاباتی در ماه نوامبر واکنشی نشان نخواهد داد.

در این پیش بینی هیچگونه تنبیه یا محکومیتی از سوی باراک اوباما صورت نخواهد گرفت. نظر سنجی ها از هم اکنون نشان می دهند که نتانیاهو در انتخابات آینده دست بالا را خواهد داشت. اگر نتانیاهو در این انتخابات زودرس برنده شود، چند هفته را باید صرف تشکیل دولت ائتلافی کند.

آبراموویچ همچنین اشاره می کند که نتانیاهو درهفته های اخیر گفته است که اقدام نظامی باید ظرف چند ماه آینده انجام شود تا بتواند از هولوکاست دیگری جلوگیری کند. هرچند باراک اوباما و سایر کشورهای جهان در این فکر با بنیامین نتنانیاهو هم عقیده نیستند ولی اقدامات او در باره تهدید هسته ای ایران فایده هم داشته است:

او اوباما و اتحادیه اروپا را مجبور کرده است که احتمال وجود یک ایران با سلاح هسته ای را جدی بگیرند.

اوباما مجبور به اعمال تحریم های جدی علیه ایران شد. جمهوری خواهان آمریکا تماما از حمله اسرائیل به ایران حمایت می کنند در حالیکه دموکرات ها کمتر از اسرائیل حمایت می کنند و تقریبا از حمله نظامی به ایران اصلا پشتیبانی نمی کنند.

این ممکن است به کاهش آرا اوباما از سوی جامعه یهودی آمریکا منجر شود. همانگونه که آبراموویچ اشاره می کند در صورت حمله اسرائیل به ایران اوباما فلج خواهد شد. محکوم کردن چنین حمله ای از سوی او به خودکشی سیاسی شبیه خواهد بود. نتانیاهو از طرف دیگر اتحادیه اروپا را مجبور به اعمال تحریم های نفتی علیه ایران کرد و به این ترتیب تعادل خاورمیانه را تا حد زیادی بر هم زد.

با این وجود اگر اوباما واقعا معتقد بود که نتانیاهو در فکر حمله به ایران در پایئز است، این امر می تواند منجر به فشار بیشتر بر اروپا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران شود؛ فشاری که باید آنقدر بیشتر باشد که نتانیاهو را از انجام چنین حمله ای منصرف کند.

منبع: واشنگتن تایمز– 7 مه



Source: http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2012/may/08/article/-6132387e76.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر