v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

بیانیه ۱۶ گروه سیاسی ایرانی در باره وضعیت سوریه


گروه سیاسی خارج از ایران در بیانیه‌ای خطاب به مردم سوریه، ضمن حمایت از جنبش آزادی‌خواهانه آنان، جنایت‌های رژیم اسد و همکاری جمهوری اسلامی در سرکوب‌های اخیر را محکوم کرده‌اند. این گروه‌ها از مردم سوریه خواسته‌اند که «اجازه ندهند تا رژیم اسد با الهام از حامیان ایرانی خود در میان آنها تفرقه‌های قومی، نژادی و مذهبی ایجاد کند
متن کامل بیانیه ؛
مردم شجاع سوریه
،

پانزده ماه است که از خیزش آزادی‌خواهانه شما می‌گذرد. در این پانزده ماه ما نیز همچون سایر جهانیان با شما در سوگ «درعا» و «حمص» و «حما» گریستیم و همچون آنان بر پایداری شما درود فرستادیم. ما نیز از کشتار بیش از ده‌هزار شهروند سوری به دست حکومت جنایت‌کار اسد بهت‌زده شده‌ایم. ما نیز چون شما از مشاهده سلاخی مردم «حوله» وحشت زده شدیم.

اما چیزی که این درد را برای بسیاری از ایرانیان افزون می‌کند، مشاهده مشارکت تمام و کمال جمهوری اسلامی در قتل عام مردم سوریه به نام ایران و ایرانی و به کام رژیم جنایتکار بشار اسد است. تشابه شیوه‌های ردیابی و سرکوب مخالفان، عملکرد یکسان گروه‌های «شبیحه» و بسیج در تظاهرات خیابانی و رهگیری اینترنتی فعالان تنها برخی از این نشانه ها هستند. صرف نظر از گزارش های نهادهای بین‌المللی، اخیرا حتی مسوولین امنیتی نظام نیز به صورت عمومی حضور نیروهای سپاه قدس را در سوریه برای کمک به حکومت سوریه تائید می‌کنند.

حکومت جمهوری اسلامی در داخل ایران با سواستفاده از عقاید مذهبی شیعیان، شیعیان و غیرشیعیان منتقد خود را سرکوب می‌کند. همین حکومت در خارج از ایران به نام اسلام و دفاع از مسلمانان، سنگ دفاع از مردم بحرین، مصر، تونس و یمن را به سینه می‌زند و به سوریه که می‌رسد، با ریاکاری و به نام «مقاومت در برابر اسرائیل» (آن هم در حالی که خود رژیم سوریه در چهار دهه گذشته هیچ گونه درگیری نظامی جهت بازپس گیری اراضی اشغالی خودش با اسرائیل نداشته)، همراه، حامی و توجیه گر جنایات حکومت اسد می‌شود. چرا که سقوط اسد را به منزله سست شدن پایه‌های خود می‌داند.

بی عملی جامعه جهانی در برابر کشتار مردم سوریه و ضعف در اعمال تحریم سلاح بر رژیم اسد و به خصوص نقض این تحریم توسط روسیه و جمهوری اسلامی است که باعث شده هر روز جنایات هولناک‌تری در سوریه اتفاق بیافتد. متاسفانه حمایت رسمی و تلویحی از ادامه حکومت جنایتکارانه بشار اسد محدود به سیاست‌مداران نیست. بسیاری از فعالان به اصطلاح «صلح»  که در مورد غزه و مصر و تونس ادعای دفاع از مردم این کشورها را داشتند، با توجیهات ایدئولوژیک و برمبنای «ضد غرب» بودن حکومت سوریه، در صدد تطهیر نظام خون‌خواربشاراسد برمی‌آیند. بدیهی‌است که نتیجه دوام حکومت بشاراسد، نه بقای «صلح» که تشدید کشتار مردم بی‌دفاع خواهد بود.ما از ایرانیان و جامعه بین الملل می‌خواهیم که در برابراین جنایات سکوت نکنند چرا که سکوت در مقابل جنایات اسد  به مانند اجازه به جنایت است.

همچنین در پایان از مردم سوریه می‌خواهیم که اجازه ندهند تا رژیم اسد با الهام از حامیان ایرانی خود در میان آنها تفرقه‌های قومی، نژادی و مذهبی ایجاد کند. ما امیدواریم که در سوریه پس از اسد، همه سوری ها با هم برابر باشند و هیچ گونه تبعیضی براساس قوم و نژاد و مذهب نباشد. هرچند زخم ها بر پیکر آنها عمیق است، اما ما همچنین امیدواریم مردم سوریه از تجربه مردم ایران در انقلاب ۱۳۵۷ درس بگیرند و سدی بر انتقامجویی و خشونت انقلابی باشند تا انقلاب آنان از یک دیکتاتوری به دیکتاتوری دیگر نلغزد.

بر پایداری شما درود می‌فرستیم و تا پایان این راه از شما و ایستادگی شما حمایت می‌کنیم.

پرسا - پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی
IranPORSA

آستین برای ایران
Austin for Iran

انجمن دانشجويان حامي جنبش سبز ايران- دانشگاه ويكتوريا
Students for the Iranian Green Movement Association-SIGMA

جنبش سبز دانشجویی ونکوور
Students' Green Movement of Vancouver

دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران
Iranian liberal students and graduates (ILSG)

کنشگران سبز  ایران دمکراتیک
Green Activists for a Democratic Iran

کار‌شناسان ایران سبز
Green Experts of Iran

همبستگی‌ با جنبش دمکراتیک ایران - ادمونتون
Solidarity with Iran's Democratic Movement – Edmonton (SIDME)

 سبزهيوستن
SabzHouston

انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه جورج واشنگتن
Iranian democratic student association in George Washington University

شبکه همبستگی ملی ایرانیان - فرزنو،کالیفرنیا
Iranian Solidarity Network, Fresno

دانشجویان سبز حامی دمکراسی برای ایران- جنوب کالیفرنیا
Green Students for a Democratic Iran - Southern California

انجمن حقوق بشر و دموکراسی / هامبورگ
Iranian Association for Human Rights and Democracy- Hamburg

انجمن دانشجویان دمکراسی خواه - جنوب کالیفرنیا
Society for Democracy in Iran - Southern California

گروه ۲۲خرداد – هامبورگ
 22nd Group Hamburg

راه سبز اتاوا
Ottawa Green Path
Source: http://www.khodnevis.org/persian/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/18292-بیانیه-۱۶-گروه-سیاسی-ایرانی-در-باره-وضعیت-سوریه.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر