v

v

۱۳۹۱/۰۳/۳۱

اوباما و پوتین : ایران به تعهدات بین المللی پایبند باشد


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی، ساعاتی پس از پایان نخستین روز مذاکرات مسکو، در حاشیه نشست جی ٢۰ در مکزیک، با انتشار بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا نسبت به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و برای جلب اعتماد جهانی تلاش کند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی، در حاشیه نشست جی ٢۰ در مکزیک، با انتشار بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا نسبت به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد. روسای جمهوری آمریکا و روسیه که ساعاتی پس از پایان نخستین روز از دور تازه گفتگوها بر سر پرونده هسته ای ایران در مسکو با یکدیگر ملاقات کردند، تاکید کردند که ما به این اتفاق نظر رسیده ایم که ایران باید برای بازگرداندن اعتماد جامعه جهانی به ماهیت برنامه هسته ای خود با اهداف منحصراً صلح آمیز، اقدامات جدی انجام دهد.
مذاکرات دو روزه گروه ۱+۵ (ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) با ایران، از روز دوشنبه در مسکو آغاز شد اما طرفین گفتگو در نخستین روز از گفتگو ها به نتیجه مشخصی نرسیدند. معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه و در پایان نخستین روز گفتگوها در مسکو اعلام کرد که ایران و گروه ۱+۵ در نخستین روز گفتگوها موفق به نزدیکتر کردن مواضع خود بر سر برنامه هسته ای ایران نشدند.
سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح می کند که مهمترین مانع بر سر پیشرفت مذاکرات، بدلیل مواضع پیچیده و بسیار ناسازگار طرفین است. علی باقری، معاون سعید جلیلی، سرپرست تیم مذاکره کننده ایران، گفت که مذاکرات هسته ای در مسکو، بسیار جدی و سازنده بوده است.
علی باقری ضمن شرکت در یک نشست خبری، بار دیگر تاکید کرد "غنی سازی اورانیوم، حق مسلم جمهوری اسلامی است". وی متذکر شد که طرفین مذاکره متعهد شده اند که در مواضع متقابل خود تجدیدنظر نمایند.
سخنگوی کاخ سفید در دیدار با خبرنگاران در حاشیه نشست جی ٢۰، متذکر شد مذاکره کنندگان ایرانی، روز دوشنبه، به بخشی از نگرانیهای ما بر سر برنامه هسته ای ایران پاسخ دادند؛ این درحالیست که گروه ۱+۵ تنها از ایران خواسته است تا به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

Source: http://www.persian.rfi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر