v

v

۱۳۹۱/۰۳/۳۱

پیام اسقف اعظم آفریقای جنوبی به حاکمان ایران و زندانیان سیاسی او آخرین جملۀ پیام خود را به زبان فارسی بیان کرد و گفت: «فردا از آن ماست.»


اسقف اعظم آفریقای جنوبی، دزموند توتو، به مناسبت سالگرد جنبش اعتراضی مردم ایران، پیامی ویدیویی خطاب به سیدعلی خامنه ای و دیگر رهبران دینی ایران منتشر کرده و در این پیام از آن ها خواسته تا صدای خیزش مردم ایران را بشنوند و زندانیان سیاسی را آزاد کنند.
دزموند توتو که از فعالان صلح و رهبران جنبش مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی است در سال 1984 برندۀ جایزۀ صلح نوبل شد. او را در کشورش «وجدان بیدار آفریقای جنوبی» می نامند.
این اسقف اعظم آفریقای جنوبی خطاب به حاکمان ایران گفت: «در برابر خواست مردم کرنش کنید.» او همچنین در پیامش به سیدعلی خامنه ای و همچنین رییس قوه قضاییه گفت: «عالیجناب خامنه ای، فرزندان ایران را آزاد کنید.» و «آیت الله لاریجانی، زندان اوین را ببندید.»
دزموند توتو، در این پیام زندانیانی چون نرگس محمدی، مجید توکلی و حسین رونقی ملکی را فرزندان خود خطاب کرده و به آن ها می گوید: «تغییر به واسطۀ انسان‌های شجاع شکل می‌گیرد. فرزندانم، نرگس (محمدی) و مجید (توکلی)، شما در قلب ما جا دارید. حسین رونقی ملکی ما برایتان دعا می کنیم و برای سایر ایرانیان بی‌باکی که برای یک ایران بهتر مبارزه می‌کنند. به راه خود ادامه دهید، ما با شما هستیم».خود را همراه آن ها و مردم ایران در این مبارزه دانسته است.
او آخرین جملۀ پیام خود را به زبان فارسی بیان کرد و گفت: «فردا از آن ماست.»

Source: http://www.persian.rfi.fr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر