v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۶

پس از ممنوعیت پخش تلویزیون های سوری بر روی نایل ست و عرب ست ارائه شد / کمک های فنی ایران به سوریه برای ادامه پخش شبکه های ماهواره ای این کشور


وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست 2-6-2012 خود خواستار آن شدند تا پخش شبکه های ماهوره ای دولت سوریه بر روی دو ماهواره "نایل ست" و "عرب ست" متوقف شود.
تهران به دولت سوریه همه گونه کمک فنی و لجستیکی ارائه داده است تا بتواند به پخش شبکه های تلویزیونی ماهواره ای خود ادامه دهد. ارائه این کمک ها پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه عرب از اداره های دو ماهواره "عرب ست" و "نایل ست" خواست پخش شبکه های تلویزیونی دولتی سوریه را متوقف کنند.

به گزارش سایت روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن در شماره یکشنبه 3-6-2012 خود به نقل از منابع مطلع، از دو روز پیش، تماس ها میان کارشناسان فنی سوری با همتایان ایرانی شان آغاز شده است تا بتوانند راه کارهای فنی را به منظور ادامه پخش شبکه های ماهواره ای سوری، جایگزین کنند.
این منابع مطلع تاکید کرده اند که شبکه های ماهواره ای سوری، تجربه شبکه ماهواره ای ایرانی العالم را تکرار خواهند کرد که حدود یک سال و نیم پیش از پخش برنامه های خود بر روی ماهواره "نایل ست" منع شد.
این گزارش می افزاید که ماهواره "نایل ست" در مدار "هفت درجه غرب" یعنی در نزدیکی محل استقرار ماهواره "آتلانتیک برد" بر وری "5 درجه غربی" قرار دارد، از همین رو مقام های سوری می توانند بدون این که تغییری در میزان دریافت امواجه شبکه هایشان پیش بیاید، پخش شبکه های خود را بر روی این ماهواره تغییر دهند.

منابع مطلع همچنین از احتمال استفاده رسانه های سوریه از ماهواره های روسیه و ماهوره ایرانی که "نور ست" نام دارد، خبر داده اند.  وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست 2-6-2012 خود خواستار آن شدند تا پخش شبکه های ماهوره ای دولت سوریه بر روی دو ماهواره "نایل ست" و "عرب ست" متوقف شود.

وزارت اطلاع رسانی سوریه در بیانیه ای به این تصمیم واکنش نشان داد و آن را در چارچوب "توطئه ای" برای هدف قرار دادن سوریه و جنگ رسانه های برای علیه آن ارزیابی کرده است.

Source: http://www.alarabiya.net/articles/2012/06/04/218534.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر