v

v

۱۳۹۲/۰۸/۰۷

‫ا عدام شدگان بلوچ گروگان بودند، نه عضو جندالله رضا حسین بُر



رژیم اسلامی در یک بیانیه مدعی شد که ۸ نفر از ۱۶ نفر ا عدام شده عضو جندالله بوده اند. تمام کسانی که این افراد را میشناختند میدانند که انها یک زندگی عادی را دنبال میکردند و در میان فامیل و دوستانشان میزیستند، یا مدرسه و دانشگاه میرفتند و یا یک شغل پر زحمت داشتند 

‫ا عضای جندالله در کوه ها و کمپ های خود، در بیشتر موارد در حرکت بودند. هر گز یک جا نمی ماندند و طبیعی بود که در شهر و روستا کار نمیکردند. ا عدام شدگان جوانان بی گناهی بودند که جرمشان بلوچ بودن، سنی بودن و هم قبیله بودن و یا فامیل بودن با بعضی از مبارزان بود. نظام این ها را گروگان گرفته بود و هر وقت خانواده هایشان به مقامات مراجعه میکردند، به انها گفته میشد، " برادر و یا اقوامش از کوه برگردند، تا ما او را آزاد کینم."
‫از سوی دیگر، این پاسداران بودند که به بلوچ ها حمله کردند و شکست خوردند و برای مخفی نگهداشتن بی عرضگی خود گروگانهای مظلوم را بدار آویختند.

‫نمونه این افراد سلیمان میایی بود که چنین زندگی میکرد و چینن دستگیر و ا عدام شد.

 ‫لیست ا عدام شدگان منسوب به جندالله:

۱- ناظر ملازهی فرزند حبیب
۲- مهراله ریگی ماهرنیا فرزند نظر
۳- عبدالوهاب ریگی فرزند محمدرضا
۴- حبیب اله ریگی نژاد شورکی فرزند محمد
۵- سعید نارویی فرزند میرزا
۶- حامد وکالت فرزند عبدالحکیم
۷- سلمیان میائی فرزند جان محمد
۸- احمد بهرام زهی فرزند گل محمد.

‫نمونه 
_سلمان میایی فرزند جان محمد متولد1365, تاریخ بازداشت : اواخر ۸۹ در چابهار, اتهام: (گروگان وزارت اطلاعات مبنی بر برگشت و تامین برادر مبارزش ع .میایی) حکم:اعدام وتبعید به خرم آباد. سلمان میایی ۲۶ ساله در اواخر ۸۹ در چابهار بازداشت شد..نامبرده هیچ گونه سابقه سیاسی ونظامی ندارد وبدون ارتکاب جرم در راستای تسلیم برادر مبارز سیاسی اش آقای (ع.میایی)به گروگان وزارت اطلاعات درآمد.سلمان میایی کارگر جوشکاری و طلبه حوزه علمیه درسطح آخر تحصیلی می باشد.پدر وی انسانی بی بضاعت و از انسانهایی شریف در چابهار می باشد .نامبرده پس از تحمل ماهها شکنجه و بازجویی و بدون ملاقات در وزارت اطلاعات از طرف دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد. وزارت اطلاعات به خانواده آقای میایی درقبال آزادی وی، برگشت و تامین برادرش را آخرین شرط اعلام نموده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر