v

v

۱۳۹۲/۰۸/۱۱

برگزاری گسترده مراسم گرامیداشت جان باختگان راه آزادی در زندان زاهدان توسط زندانیان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» برگزاری گسترده و همزمان مراسم گرامیداشت جانباختگان راه آزادی مردم ایران در بند های

روز دوشنبه ۶ ابان ماه مراسم گسترده گرامیداشت اعدام شدگان انتقام جویانه و ضدبشری  در بندهای۷،۶،۵،۴،۳،۲،۱ زندان زاهدان برگزار شد. این مراسم در نمازخانه های بندها وبعد از نماز عصر که  از ساعت ۱۶:۰۰ با قرائت تلاواتی از قران کریم آغاز شد.

گزارشها حاکی از آن است که تقریبا ۸۰ در صد از زندانیان بندها  در این مراسم شرکت داشتند آنها   یاد و خاطره همبندیان شهیدشان را گرامی داشتند و عهد کردند که تا رسیدن به آزادی و دمکراسی که خواسته شهیدان راه آزادی است لحظه ای از تلاش و کوشش باز نخواهند ماند   .آنها با تجمع در نمازخانه اقدام به نقل خاطره های از همبندیان شهیدشان نمودند و با سر دادن شعار خشم خود را نسبت به این جنایت ضدبشری بیان نمودند.

در بند ۱ بند جوانان گستردگی مراسم گرامیداشت بیشتر از سایر بندها بود . بیش از ۳۰۰ نفر در این مراسم شرکت داشتند .تاسف و تاسر و خشم بر تمامی زندانیان این بند حاکم بود. بند ۱ بند جوانان   محلی بود  که  مهرالله ریگی و عبدالواهب ریگی  در آن زندانی بودند. این ۲ زندانی در سنین نوجوانی دستگیر شده بودند.
از طرفی دیگری زندانبانان ولی فقیه که از طریق خبر چینان خود متوجه شدند که زندانیان زاهدان قصد برگزاری مراسم  گرامیداشت را دارند اقدام به تهدید آنها و حتی به کسانی که حکم اعدام داشتند گفتند در صورت انجام این مراسم حکم اعدام آنها را اجرا خواهند کرد و تعداد زیادی گارد ویژه و نیروهای سپاه پاسداران را در زندان مستقر کردند. اما زندانیان به تهدیدات آنها توجهی نکردند و مراسم گرامیداشت  را برگزار نمودند. شدت خشم زندانیان به حدی بود  که زندانبانان ولی فقیه از هرگونه اقدام و عمل تحریک آمیز علیه زندانیان در حین مراسم  خوداری کردند.چونکه هر عمل سرکوبگرانه  منجر به انفجار گسترده احساسات آنها می شد. تهدیدات توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان صورت می گرفت.

علیرغم اینکه هدف از اعدام های گروهی و ضدبشری در زندان برای ایجاد رعب و وحشت بود اما این مسئله منجر به خشم و مقاومت حتی زندانیان عادی که تعداد زیادی از آنها در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند، شده بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از مقاومت زندانیان سیاسی و عادی علیه اجرای احکام ضدبشری اعدام و اعمال جنایتکارانه رژیم ولی فقیه در زندانها حمایت می کند و از عموم مردم ایران می خواهد  یک صدا بر علیه اجرای احکام قرون سطایی اعدام به اعتراض برخیزندچونکه تنها ابزار باقیمانده  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۹ آبان۱۳۹۲ برابر با ۳۱  اکتبر۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر