v

v

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

قتـل عـام مـردم بلـوچ را متوقـف کنيـد


از اوخـر ماه آپريل سال جـاری نيروهـای نظامی و شبه نظامی پاکستان با همکاری ماموريـن جاسوسـی و باندهای مسلح دولتی به قديمی تريـن و فقيرتريـن بخش شهـر کراچی که محـل زندگی صدهـا هــزار بلـوچ است هجـوم برده انـد.

اين حمله گستــرده و خانمان برانداز مستقيمـا بوسيله حکومـت اسـلام آباد وشخص رحمان ملک با اهداف مشخص سياسی طراحی و آغـاز شده اسـت. رحمان ملک که در واقــع وزير داخله کشور پاکستان است در بلوچستــان و برعليــه مردم صلح دوسـت و بيگنـاه بلــوچ به جنايات جنگـی هولناکی مرتکب شده اسـت.
محاصـره ليـاری بلوچ نشيـن درشهــر کراچی، تعطيــل کردن بازار و مـدارس، حملات زمينـی و هوايـی به منازل مـردم و اماکن عمومـی ، قطع آب و برق و ارتباطات تلفنی زندگی صــدها هــزار بلــوچ را کامـلا فلـج کرده اسـت.
کليه موازيـن انسانـی و بند بند بيانيه جهانی حقوق بشر هم اکنون در لياری نقض می شونـد. در اين جنايت ضدبشری که حکام پاکستانی مسئول و طـراح مستقيـم آن هستنــد دهها بلوچ بيدفاع جان خود را از دست داده و بسيــاری بر اثر اصابـت گلوله و ترکـش خمپـاره زخمـی و مجروح شده انـد. از انتقـال مجروحيــن بلــوچ به مراکـز درمانی و بيمارستانهــای شهـرجلوگيــری می شـود.

ازانسانهـای آزاد و بشر دوست جهـان، تشکلهـا، سازمانهـا، سياستمـداران و شخصيتهای مدافع حقوق بشـر می خواهيـم تا درمـورد نقـض حقـوق بشـردرلياری کراچـی عکس العمــل مناسب نشان دهنــد.
همچنين از دولت نـروژ و آقای «ينس ستولتنبرگ» تقاضـا داريم تا برای نجات مردم بلـوچ در لياری مسئولانه اقدام کــرده و حکومـت پاکستان را مجبـور به توقف جنايات جنگـی درشهـر کراچـی و سرزمين بلوچستـان کننــد.


انجمــن دفاع از حقوق بشــر بلوچستـان ـ نـروژ

پنجم ماه مه۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر