v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۴

فرانسوآ هولاند سفر میشل روکار به تهران را شخصی دانست


پس از انتشار خبر سفر میشل روکار نخست وزیر پیشین سوسیالیست دوران ریاست جمهوری فرانسوآ میتران به تهران و واکنش ها و پرسش های بسیاری که به همراه داشت، مسئولین سیاست خارجی فرانسوآ هولاند، نامزد پیروز حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسمأ اعلام کردند که این سفر هیچگونه ارتباطی با وی ندارد.
در این زمینه روزنامۀ فیگارو هدف از سفر میشل روکار به ایران را از یک سو ازسرگیری روابط میان دو کشور ایران و فرانسه معرفی کرد و از سوی دیگر ملاقات با وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی علی اکبر صالحی و همچنین سرپرست مذاکرات اتمی ایران سعید جلیلی .
پس از انعکاس این خبر مسئولین سیاست خارجی فرانسوآ هولاند در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه رسمأ تأکید کردند که سفر نخست وزیر سابق به ایران جنبۀ خصوصی دارد و به ابتکار شخصی وی تدارک دیده شده است. 
همین مسئولین در ادامه متذکر شده اند که میشل روکار به هیچ وجه از طرف رئیس جمهور تازه منتخب فرانسه مأموریتی ندارد و حامل هیچ پیامی نیست.
این در حالیست که یکی از همراهان میشل روکار در سفرش به تهران به خبرگزاری فرانسه تأکید کرده است که مقامات جمهوری اسلامی  نخست وزیر سابق فرانسه را به خوبی می شناسند و میشل روکار امیدوار است که این سفر نخستین تماس ها میان دولت  فرانسه و حکومت جمهوری اسلامی ایران را تسهیل سازد.
همچنین اطرافیان فرانسوآ هولاند در ادامۀ اظهاراتشان به خبرگزاری فرانسه  خاطر نشان ساختند که موضع وی در ارتباط با پروندۀ هسته ای جمهوری اسلامی بسیار واضح و روشن است. وی معتقد است که مقامات جمهوری اسلامی باید قوانین بین المللی را رعایت کنند و با محترم شمردن معاهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد ، به فعالیت های هسته ای خود که اهداف غیر نظامی آن ثابت نشده، پایان بخشند.

Source: http://www.persian.rfi.fr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر