v

v

۱۳۹۱/۰۲/۲۴

نامه ۱٢٦ روزنامه نگار به برادران لاریجانی: حرمت قانون و قلم را نگاه دارید


روزنامه نگار ایرانی در نامه ای خطاب به روسای قوه های مقننه و قضائیه، خواستار آزادی روزنامه نگاران، توقف احکام شلاق، پایان نهادن برهمه بی قانونی ها، بی عدالتی ها و بی حرمتی به اهل قلم و اجرای قانون و حرمت به قلم شدند.
این روزنامه نگاران که در میان آنان اسامی روزنامه نگارانی که طیفی از آنان همچنان در ایران مشغول به فعالیت هستند و گروهی از آنان در خارج و در تبعید هستند، در بخشی از نامه خود به آقایان علی و صادق لاریجانی، ضمن تاکید بر ارتقا مقام متهم بازداشتگاه کهریزک، آورده اند: درست در همین روزهائی که قوای تحت ریاست شما چشم بر اتهامات این فرد می بندند، روزنامه نگاران ایرانی، یکی پس از دیگری راهی زندانها می شوند، به آنان ناسزا می گویند و حتی مورد تعرض فیزیکی قرار می گیرند.
این روزنامه نگاران ضمن نام بردن از سایر هم صنفان خود همچون مهسا امرآبادی و رضا انصاری راد که برای گذراندن دوران حبس، راهی زندان شده اند، سعید شمس خبرنگار هفته نامه آفتاب که از سوی یک نماینده مجلس مورد حمله و فحاشی قرار گرفته و محمود شکرابه، کاریکاتوریست اراکی محکوم به ٢۵ ضربه شلاق، تاکید کرده اند که لازم می دانیم با یادآوری مسئولیت قانونی شما، بر برابر مردم ایران و عدالت، از شما بپرسیم: اگر متهم اول پرونده کهریزک، که به گفته مقامهای جمهوری اسلامی آبروی نظام را در خطر قرار داده، اگر فعالیت متهمان و مجرمان اصلی پرونده های اختلاس میلیاردی، اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی تلقی نمی شود، بر اساس کدام قانون عرفی و شرعی فعالیت حرفه ای روزنامه نگاران اقدام علیه امنیت ملی تلقی می شود؟
مهسا امرآبادی، روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی، زندانی سیاسی و از روزنامه نگاران اصلاح طلب، در خرداد ۱٣٩۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، به منظور سپری کردن دوران حبس خود راهی زندان اوین شد.
رضا انصاری راد، روزنامه نگار که از روز ١٤ اردیبهشت ماه در پی احضار به دادسرای اوین برای اجرای حکمش راهی زندان شده بود، در وضعیت جسمانی نامناسب به سر می برد.
امضاکنندگان این نامه با یادآوری اظهارات نخستین روز کاری رئیس قوه قضائیه که گفته بود "هیچ کس نباید جرات کند که خلاف قانون حکم کند"، خواستار عزم آنان برای اجرای قانون و عدالت شدند.

Source: http://www.persian.rfi.fr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر