v

v

۱۳۹۱/۰۳/۲۷

سرنوشت مشایی، بقایی و وفاداران به احمدی‌نژاد پس از دولت دهم


بقای افرادی مانند مشایی و بقایی و وفاداران به احمدی‌نژاد به شخص رييس دولت گره خورده‌ است و قطعا جایی در دولت بعد نخواهند داشت و چه بسا ممکن است برای این افراد پرونده‌هایی تشکیل شود و با اتهاماتی مانند مسائل مالی به دادگاه کشیده شوند
آنچه در انتخابات مجلس چه در ۱۲ اسفند ۹۰ و چه در اردیبهشت ۹۱ رخ داد نشان می‌داد که اختلافات بسیار جدی است و رقابت‌ها به حدی رسید که عمیق بودن این شکاف را بیش از پیش آشکار کرد.
صادق زیبا کلام تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: فکر می‌کنم تکثری که تحت عناوین مختلف با عنوان طيف‌ها و گروه‌های متعدد در درون اصول گرایان تعریف می‌کنیم واهی است و اصول گرایان را می‌بایستی تنها به دو جریان له و علیه احمدی‌نژاد تقسیم کرد.

وی ادامه داد: متشکل‌ترین جریان و جدی‌ترین موافقان احمدی‌نژاد جبهه پایداری است که رهبر معنوی آن‌ها آیت الله مصباح یزدی است و روحانيوني مانند آقايان آقا تهرانی، حسینیان، حمید رسایی، نزدیک به اين جریان هستند و برخی هم مانند آقای پناهیان شدت و حدت حمایتشان مانند جبهه پایداری نیست.
وی افزود: از چهره‌های غیر روحانی مي‌توان به افرادی مانند آقایان کوچک‌زاده، زاکانی و کوثری را نام برد كه از طرفداران آقای احمدی‌نژاد هستند و در مقابل افرادی مانند توکلی، لاریجانی،حجت الاسلام پورمحمدی و ساير چهره‌ها و شخصیتهاي مشهور و صاحب نام قرار دارند.

وی اضافه کرد: ما هر قدر به پایان دوره آقای احمدی‌نژاد نزدیک می‌شویم و به انتخابات آتی ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم شکاف بین موافقین و مخالفین احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود.
زیبا کلام ادامه داد: در انتخابات مجلس چه در ۱۲ اسفند ۹۰ و چه در اردیبهشت ۹۱ عمیق بودن این شکاف بیش از پیش آشکار شد.
این استاد دانشگاه با اشاره به چهره‌های حاضر در دولت احمدی‌نژاد گفت: در درون دولت نیز افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ای که وفاداران به رییس جمهور را تشکیل می‌دهند مانند آقایان مشایی، بقایی، رحیمی که ذوب در احمدی‌نژاد هستند و در کنار این‌ها افرادی دردولت حاضرند که افراد اجرایی هستند مانند آقای نیکزاد، زریبافان، نجار و دانشجو.

وی اظهار داشت: بقای افرادی مانند مشایی و بقایی و وفاداران به احمدی‌نژاد به شخص رييس دولت گره خورده‌ است و قطعا جایی در دولت بعد نخواهند داشت و چه بسا ممکن است برای این افراد پرونده‌هایی تشکیل شود و با اتهاماتی مانند مسائل مالی به دادگاه کشیده شوند.
زيباكلام گفت:ساير افراد اجرایی که در دولت حاضر هستند ممكن است بنا به توانایی‌هایي كه دارند در دولت بعدی نیز عهده‌دار مسئولیت شوند.

Sourcehttp://www.entekhab.ir/fa/news/66723/سرنوشت-مشایی-بقایی-و-وفاداران-به-احمدی‌نژاد-پس-از-دولت-دهم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر