v

v

۱۳۹۱/۰۳/۱۹

پیامدهای تشدید اعتراض پناهجویان ایرانی در آلمان


چهار پناهجوی ایرانی در آلمان با دوختن لب‌های خود اعتصاب غذا کردند. این افراد خواستار بررسی قوانین پناهندگی در آلمان و رسیدگی به پروند‌ه‌شان هستند. مدافعان حقوق پناهندگان نگران پیامدهای این شیوه اعتراض‌هستند.
چهار پناهجوی ایرانی در شهر وورتسبورگ آلمان ‌با دوختن لب‌های خود دست به اعتصاب غذا زدند. این پناهندگان از دو ماه و نیم پیش‌(۱۸ مارس/ ۲۷ اسفند) به صورت یک گروه ده نفری در یکی از خیابان‌های شهر وورتسبورگ تجمع کرده‌اند.
آرمین جهانی‌زاده، یکی از این معترضان پنج‌شنبه (۱۸ خرداد/ ۷ ژوئن) در گفتگو با دویچه‌وله تأکید کرد: «در صورتی که به خواسته‌های ما رسیدگی نشود هر سه روز، دو نفر دیگر از ما با دوختن لب‌هایشان وارد اعتصاب غذا می‌شوند.»
پنا‌هجویان ایرانی در حالی تصمیم به تشدید اعتراض خود گرفته‌اند که اداره بررسی امور پناهندگان و مهاجران ایالت بایرن، محل اقامت این پناهجویان، در مدت دو ماه و نیم گذشته با درخواست پناهندگی شش نفر از معترضانی که در خیابان تجمع ‌کرده بودند موافقت کرده است. این اداره اکنون از هرگونه اظهارنظر در مورد تصمیم پناهجویان ایرانی برای اعتصاب غذا با لب‌های دوخته، خودداری کرده است.
انتقاد از شیو‌ه‌های افراطی اعتراض
تصمیم این پناه‌جویان برای شدت بخشیدن به اعتراض خود اما با انتقاد سازمان "مدافع پناهجویان" آلمان همراه شده است. سازمان "مدافع پناهجویان" در مورد وخیم‌تر شدن وضعیت این پناهندگان هشدار داده است. معاون این سازمان روز چهارشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند شدت‌گرفتن حرکت اعتراضی این پناهجویان در شرایط کنونی را درک کند.
(جهت مطالعه ادامه مطلب به سایت ذیل ذکر شده مراجعه نمائید)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر