v

v

۱۳۹۱/۱۲/۰۶

پیام زندانیان سیاسی زندان زاهدان به کشورهای 1+5 و مذاکره کنندگان هسته ای با ایران



فعالان در تبعید : گروهی از زندانیان سیاسی زندان زاهدان طی پیامی صوتی ؛ در خطااب به اعضای کشورهای 1+5 و ریاست اجلاس مذاکرات هسته ای خواستار توجه ویژه مذاکره کنندگان به الزام حکومت ایران به رعایت آزادی زندانیان سیاسی و حقوق شهروندی شدند.

محمد امین آگوشی معلم کرد , زندانی ۵۳ ساله که بر طبق حکم شعبه اول دادگاه نظامی ارومیه ؛ ۱۰ سال تبعید در زندان مرکزی زاهدان را می گذراند , به نمایندگی از سایر زندانیان سیاسی این زندان و با ارسالی پیامی صوتی به " کمپین صلح فعالان در تبعید " خطاب به مذاکره کنندگان کشورهای 1+5 و اجلاس هسته ای پیش رو گفت :

اعضای محترم کشورهای1+5 و ریاست محترم اجلاس هسته ای

باسلام

اطلاع پیدا کردیم که مذاکرات هسته ای شما با ایران درروز 26 فوریه ماه جاری آغاز خواهد شد.

از آنجا که ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان با تهمتهای ناروا و حبسهای سنگین محکوم شده ایم , و از تمام حقوق شهروندی محروم شده ایم , تقاضا داریم آزادی ما زندانیان سیاسی سرلوحه کارتان قرارگرفته واقدام عملی صورت گیرد.

امروزه رعایت حقوق بشر خواست سازمان ملل وکشورهای مدافع حقوق بشر بوده وهست وما خواهانیم دراین شرایط سخت اقتصادی ؛ لااقل نقض حقوق بشر اعمال ؛ و آزادیهای فردی در کشور ما ایران پایمال نگردد.

خواسته های مارابگوش جهانیان برسانید.

محمد امین آگوشی

نماینده زندانیان سیاسی مرکزی زاهدان

گفتنی است محمد امین آگوشی آموزگار بازنشسته پیرانشهری است که در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام ارتباط با احزاب کرد و محاربه ابتدا به اعدام با تیرباران و سپس به 10 سال حبس


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر